پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی به موسسات درمانی
پرداخت ۲۱۰۰ میلیارد ریالی بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی به موسسات درمانی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات تشخیصی، درمانی طرف قرارداد در راستای حمایت از حوزه سلامت پرداخت شده است.

به گزارش نهال امید، وحید مجیدی روز پنجشنبه در گفتگویی اظهار کرد: دفترچه های بیمه شدگان بیمه سلامت در این استان تا اول تیرماه تمدید شده و نیازی به مراجعه حضوری نیست.

وی افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت در صندوق های کارکنان دولت، سایر اقشار، روستائیان و سلامت همگانی در صورت اتمام تاریخ اعتبار و دارابودن نسخ سفید دفترچه، بدون حضور در دفاتر پیشخوان نیاز به تمدید دفترچه بیمه ندارند و می توانند تا اول تیرماه به مراکز درمانی طرف قرارداد مراجعه و از خدمات سلامت بهره مند شوند.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام در راستای توصیه های بهداشتی در پیشگیری از سرایت ویروس کرونا و صیانت از حقوق شهروندان و سلامت بیمه شدگان و همچنین کاهش مراجعات حضوری به دفاتر پیشخوان انجام گرفته است.

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی افزود: بیمارستان ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها ، مراکز تصویربرداری ، فیزیوتراپی ، مطب های پزشکان عمومی و متخصص و درمانگاه های سطح استان از جمله مراکزی بودند که مطالبات آنها در این مدت پرداخت شده است.

مجیدی خاطرنشان کرد: طی دو روز گذشته بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال از مطالبات دانشگاه های دولتی و مراکز خصوصی مربوط به سال ۹۸ نیز پرداخت شد که امیدواریم این روند پرداخت ها بر ارتقا کیفیت خدمات به بیمه شدگان سازمان موثر باشد.

وی گفت: به منظور کاهش ترددها و جلوگیری از انتقال و شیوع ویروس کرونا، اعتبار قرارداد موسسات درمانی با بیمه سلامت بدون نیاز به مراجعه تا پایان خرداد ماه تمدید شده است؛ همچنین داروهایی که نیاز به تایید پرونده در سیستم اینترنتی دارد به صورت خودکار تا پایان اردیبهشت ماه تمدید شده و بیمه شدگان می توانند پس از تجویز پزشک برای دریافت داروی خود به داروخانه ها مراجعه نمایند و نیازی به حضور در ادارات بیمه سلامت نیست.

بر اساس آخرین آمار هم اکنون بیش از ۲ میلیون نفر از مردم آذربایجان شرقی در پنج صندوق کارکنان دولت، بیمه همگانی، بیمه روستایی، بیمه سایر اقشار و ایرانیان تحت پوشش هستند.

ایرنا