رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آمادگی این سازمان برای پرداخت تسهیلات چهار درصدی برای خرید سیب زیررختی و محصولات درجه سه و چهار خبر داد. اکبر فتحی روز جمعه در بازدید از بزرگ ترین کارخانه تولید آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی خاورمیانه در بستان آباد، اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات سیب در استان های آذربایجان شرقی و غربی […]

رییس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آمادگی این سازمان برای پرداخت تسهیلات چهار درصدی برای خرید سیب زیررختی و محصولات درجه سه و چهار خبر داد.

اکبر فتحی روز جمعه در بازدید از بزرگ ترین کارخانه تولید آب میوه ۱۰۰ درصد طبیعی خاورمیانه در بستان آباد، اظهار کرد: سطح زیرکشت باغات سیب در استان های آذربایجان شرقی و غربی از وسعت چشمگیری برخوردار است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی باغداران سیب در آذربایجان شرقی و غربی، محصولات درجه سه و چهار و زیردرختی است زیرا سیب های ممتاز و درجه یک مشکل فروش ندارند و به مرور در سردخانه ذخیره می شوند، این محصولات در بازار فروش از کشش خوبی برخوردار بوده و با قیمت مناسب به فروش می رسند.

فتحی اضافه کرد: در مواقعی که بازار کشش خوبی نداشته و تولید در دست باغداران می ماند، کارخانه های آبمیوه می توانند بازار سیب را مدیریت کرده و این محصولات را پس از خرید به آبمیوه تبدیل نمایند.

رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی با تاکید بر این که ماده اولیه کارخانجات آبمیوه توسط باغداران و کشاورزان تولید می شود، اظهار کرد: اگر به کشاورزان و باغداران کم توجهی شود به مرور زمان با مشکل کمبود مواد اولیه که همان محصول سیب یا سایر محصولات باغی است، مواجه خواهیم شد.

وی گفت: برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی باید ساز و کارهای این امر در قالب شیوه نامه توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی تدوین شود و در اختیار کارخانه های آبمیوه قرار گیرد تا کارخانجات آبمیوه با عقد قراردادی با باغداران و کشاورزان، خرید محصولات درجه سخ و چهار باغداران را برعهده گرفته و بر سالم بودن تولید نیز نظارت کافی داشته باشند.

فتحی خاطرنشان کرد: اگر این روند در کارخانه های آبمیوه عملیاتی شود سازمان جهادکشاورزی استان نیز آمادگی کامل دارد تا با پرداخت تسهیلات چهار درصدی از محل منابع صندوق حمایت از توسعه کشاورزی، خرید محصولات درجه چهار و سه را تسهیل نماید.

  • منبع خبر : ایرنا