پرداخت بیش از ۵۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان آذربایجان‌شرقی
پرداخت بیش از ۵۲ میلیارد تومان کمک معیشتی به مددجویان آذربایجان‌شرقی

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: ۵۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان کمک معیشت ماهانه به مددجویان زیرحمایت این نهاد در سه ماهه نخست امسال پرداخت شد.

به گزارش نهال امید، ابراهیم جعفری اظهار کرد: این کمک ها در قالب مستمری و کمک معیشت ماهیانه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۷۸ هزار و ۶۶ خانوار در سراسر استان زیر پوشش کمیته امداد هستند که ۵۹ هزار و ۳۷۶ خانوار از این جمعیت مستمری ماهیانه دریافت می کنند و بقیه خانوارها به شکل تک یا چند خدمتی زیرحمایت قرار دارند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی افزود: جامعه زیر حمایت این نهاد از اسفند ماه سال گذشته تاکنون و به دنبال شیوع ویروس کرونا بیش از پنج هزار خانوار افزایش یافته است.

جعفری اظهار کرد: به علت ارائه خدمات در زمینه خودکفایی و اشتغال به مددجویان، به مروز زمان تعداد خانوارهای زیرحمایت این نهاد آهنگ کاهشی داشته است ولی در شرایط خاصی مانند شیوع ویروس کرونا تعداد خانوارهایی به پوشش کمیته امداد آذربایجان شرقی اضافه می شوند.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی مردم و خیران با کمیته امداد گفت: مردم نیک اندیش می توانند کمک های مالی خود به نیازمندان آبرومند را از طریق تلفن همراه با شماره گیری کد #۰۴۱*۸۸۷۷* واریز کنند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد آذربایجان شرقی یادآور شد: ایتام، زنان سرپرست خانوار، خانواده زندانیان، سالمندان، بیماران خاص و صعب العلاج، خانوارهای جامعه زیرحمایت کمیته امداد این استان را تشکیل می دهند.

  • منبع خبر : ایرنا