پاسداری از خون شهدا رسالت همگانی است
پاسداری از خون شهدا رسالت همگانی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: شهدا فراموش شدنی نیستند و پاسداری از خون آنها رسالت همگانی است.

به گزارش نهال امید به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در یادواره شهدای روستای شهرک پایین با بیان اینکه شهدا هیچ وقت فراموش شدنی نیستند، گفت: شهدا ناظر اعمال ما هستند از این رو باید با عمل به وصیت نامه شهدا به رسالت خود که پاسداری از خون آنهاست عمل کنیم.

امام جمعه تبریز افزود: همه شهدا مانند ۱۷ شهید روستای شهرک پایین در راه قرآن، اسلام و امام حسین علیه السلام از بهترین دارایی خود گذشتند؛ و هیچ وقت ملت ایران که پاسدار خون شهدا هستند اجازه نمی‌دهند خون جوانان پاک باخته  پایمال شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: ملت ایران درگیر یک جنگ جهانی اقتصادی هستند و توطئه تحریم و فشار حداکثری دشمن و همچنین برخی بی تدبیری های داخلی را تحمل می‌کنند تا خون شهدا پایمال نشود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه مردم به احترام خون شهدا در برابر دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی صبوری می کنند، ادامه داد: اینکه مسئولان ما با شوکت، اقتدار و عزت از حقوق ملت ایران در عرصه‌های بین‌المللی دفاع می‌کنند به برکت خون شهداست.

وی صیانت و حراست از امام و ولایت فقیه را وجه مشترک وصیت نامه شهدا عنوان کرد و گفت: کسانی که ادعا می کنند و ریزش هایی در نسل سوم و چهارم انقلاب وجود دارد به جوانانی که مدافع حرم شدند، نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی افزود: مدافعان حرم نشان دادند که جوانان امروز کمتر از جوانان اول انقلاب و روزهای دفاع مقدس نیستند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به درس هایی که شهدا به ما داده‌اند، گفت: شهدا با هدف ترویج اسلام در دفاع از حریم حرم آل الله و اطاعت از ولایت امر مسلمین جهان عاشقانه جامعه رزم پوشیدند و به آرزوی خود یعنی شهادت نائل آمدند.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: ملت ایران و خانواده‌های شهدا اجازه نمی دهند خون شهدا پایمال شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به قانون هدفمندی یارانه بنزین اشاره کرد و گفت: هر چند اجرای این قانون ایرادات و اشکالات هایی بسیاری داشت اما شایسته نیست به بهانه بنزین و گران شدن حامل های انرژی خیابان را به آتش کشیده شود و با حرکات ناشایست آب به آسیاب دشمن بریزیم.

وی با تقدیر از حرکت هوشمندانه و ولایتمدارانه مردم تبریز در اولین روزهای این حوادث گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مردم تبریز و آذربایجان جزو اولین هایی بودند که صف خود را از آشوبگران اغتشاشگران جدا کردند و اجازه ندادند برخی افراد فرصت طلب به اموال عمومی آسیب وارد کند.

وی با تقدیر از نیروهای انتظامی، بسیج و دیگر نیروهای امنیتی که با سعه صدر و مردم داری با آشوبگران برخورد کردند، گفت: جوانانی که در کنترل آشوب ها نقش داشتند از نسل همان ۱۰ هزار شهیدی هستند که آذربایجان به داشتن آنها افتخار می کند.

  • منبع خبر : آل هاشم