وضعیت قرمز کرونا در تبریز و آذربایجان شرقی
وضعیت قرمز کرونا در تبریز و آذربایجان شرقی

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز از وضعیت قرمز کرونا در آذربایجان شرقی و حتی تبریز خبر داد.

به گزارش نهال امید،عباسعلی درستی، پنجشنبه شب، بیست و ششم تیر ماه در گفت‌وگوی خبری با بیان این مطلب اظهار کرد: همکاری مردم در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک نسبت به هفته‌های قبل بهتر شده است، اما کافی نیست.

وی متذکر شد: برخی اوقات برخی سازمان‌ها غفلت کرده و همکاری لازم را با ما ندارند، به عنوان مثال برپایی نمایشگاهی در روزهای گذشته در تبریز از جمله ناهماهنگی‌هایی بود که ممکن است منجر به افزایش گسترش بیماری شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون، موارد بستری و موارد مثبت بیماری بیشتر از اوج بیماری در فرودین ماه است، اظهار کرد: در صورت عدم رعایت و همراهی مردم و سازمان‌ها، واقعا انتشار ویروس قابل کنترل نخواهد بود.

درستی ابراز امیدواری کرد که تمامی سازمان‌ها و مردم کادر بهداشت و درمان را در کنترل گسترش بیماری کرونا همراهی کنند.

وی با اشاره به میزان ضمانت اجرایی پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به مردم و سازمان‌ها، خاطرنشان کرد: با وجود اعلام از قبل مبنی بر ضرورت لغو تمامی همایش‌ها و لغو برگزاری تمامی نمایشگاه‌ها، باز هم نمایشگاه بر پا شده و مجوزی هم از ما اخذ نشده بود.

وی در خاتمه تاکید کرد: امیدواریم سیستم قضایی و فرمانداری و وزارت کشور قوانین سخت گیرانه‌تری را برای تحکیم ضمانت اجرایی ابلاغیه‌های بهداشتی در نظر بگیرند.

  • منبع خبر : ایسنا