ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز/کاهش محسوس دما در برخی استان‌ها
ورود سامانه بارشی جدید به کشور از امروز/کاهش محسوس دما در برخی استان‌ها

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، از ورود سامانه بارشی به کشور در روز جاری خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با نهال امید ، در خصوص آخرین وضعیت آب و هوایی کشور گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی با ورود سامانه بارشی امروز در مناطقی از شمال غرب ، غرب، ارتفاعات و دامنه های البرز غربی و سواحل غربی دریای خزر بارندگی شروع می‌شود.

وی با بیان این که علاوه بر این مناطق، در استان‌های ساحلی دریای خزر بخش‌هایی از مرکز ، شمال شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد، گفت: فعالیت این سامانه شنبه در غرب، جنوب غرب و ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، نیمه شمالی استان‌های فارس، بوشهر و کرمان، بخش‌هایی از اصفهان یزد، خراسان رضوی و جنوبی خواهد بود.

وی افزود: یکشنبه در برخی از مناطق جنوب، جنوب شرق، شرق و شمال شرق و همچنین در سواحل دریای خزر بارندگی پیش بینی می‌شود و دوشنبه نیز در مناطقی از شمال شرق و شرق سواحل دریای خزر بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور جوی پایدار پیش بینی می‌شود.

وی افزود: طی این پنج روز، بارش در مناطق سردسیر و مرتفع ذکر شده به شکل برف بوده و با توجه به وزش باد، در مناطق مرتفع و کوهستان با کولاک همراه خواهد بود و همچنین در مناطق کوهستانی شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

وی با بیان این که دمای هوای پنج شنبه و جمعه در گیلان و جمعه در مازندران و گلستان بین ۷ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد، گفت: همچنین دمای هوای جمعه و شنبه در خراسان شمالی و رضوی بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شرق جنوب شرق و جنوب کشور وزش باد شدید و در بعضی اوقات با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دما تا ۱۰ درجه پیش بینی می‌شود.

وی با بیان این که پنج شنبه تا شنبه شمال خلیج فارس مواج است، گفت: دریای عمان یکشنبه و دوشنبه و دریای خزر نیز پنج شنبه و جمعه و یکشنبه مواج است.

ضیاییان در مورد وضعیت هوای تهران نیز گفت: آسمان امروز تهران کمی ابری است و در هنگام شب گاهی بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی می‌شود و بیشترین دمای امروز ۱۵ درجه و کمینه پنج درجه است.