ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز/کاهش دما تا ۸ درجه
ورود سامانه بارشی به کشور طی امروز/کاهش دما تا ۸ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به تداوم آلودگی هوا در چهار کلانشهر طی امروز (۶ بهمن‌ماه) از ورود سامانه بارشی به کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با نهال امید افزود: امروز(۶ بهمن‌ماه) با توجه به تداوم پایداری هوا همچنان هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اراک و اصفهان آلوده پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود در بعدازظهر به‌تدریج از مقدار غلظت آلاینده‌های جوی در این مناطق کاسته شود.

وی در ادامه گفت: از بعدازظهر امروز (۶ بهمن‌ماه) با ورود سامانه بارشی در مناطقی از شمال غرب، غرب، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی و غربی، بارش برف و باران آغاز می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: پنجشنبه (۷ بهمن ماه) بر شدت فعالیت این سامانه افزوده می‌شود و گستره آن شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکزی استان‌های واقع در راستای زاگرس مرکزی و شمالی، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز استان‌های ساحلی دریای خزر شمال شرق همچنین مناطقی از شمال استان‌های فارس و بوشهر را فرا می‌گیرد.

وی با بیان اینکه جمعه (۸ بهمن‌ماه) بارش در استان‌های ساحلی دریای خزر و مناطقی از شمال شرق است و شنبه و یکشنبه (۹ و ۱۰ بهمن‌ماه) جوی به نسبت پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود، گفت: طی این پنج روز بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف است.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به شدت بارش طی روزهای آینده اظهارکرد: شدت بارش پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، نوار شرقی خوزستان، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غربی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز، تهران، مازندران و جمعه (۸ بهمن‌ماه) در مناطقی از مازندران و گلستان است.

وی در ادامه گفت: پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) سرعت وزش باد در شمال شرق، شرق، جنوب شرق، جنوب، بخش‌هایی از مرکز و از اواخر وقت در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش می‌یابد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به وضعیت دمای هوا اظهارکرد: دمای هوا از امروز تا جمعه (۶ تا ۸ بهمن‌ماه) در غرب، جنوب غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و شرق سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد و تا یکشنبه (۱۰ بهمن‌ماه) در شمال شرق بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

به گفته ضیاییان پنجشنبه (۷ بهمن‌ماه) شمال خلیج فارس و جمعه (۸ بهمن‌ماه) علاوه بر شمال، مناطق مرکزی و جنوبی خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود. دریای خزر نیز پنجشنبه مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۷ بهمن ‌ماه) نیمه‌ابری، در بعضی ساعت‌ها همراه با غبار محلی، از بعداز ظهر ابری، گاهی بارش باران و برف و وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۸ بهمن‌ماه) نیمه‌ابری، همراه با وزش باد، به‌تدریج صاف و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا(۶ و ۷ بهمن‌ماه) بندرعباس با دمای ۲۴ و ۲۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه با  دمای ۹- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

  • منبع خبر : ایسنا