هیچ خانه تاریخی درمسیر اجرای پروژه مسیرگشایی منطقه۴تخریب نشده است
هیچ خانه تاریخی درمسیر اجرای پروژه مسیرگشایی منطقه۴تخریب نشده است

شهردار منطقه۴تبریز با اشاره به برخی مسائل منتشر شده درفضای مجازی مبنی بر تخریب یک خانه تاریخی در مسیر اجرای پروژه مسیرگشایی این منطقه گفت: هیچ خانه تاریخی در این حوزه تخریب نشده است.

به گزارش نهال امید، شهردار منطقه۴تبریز با اشاره به برخی مسائل منتشر شده درفضای مجازی مبنی بر تخریب یک خانه تاریخی در مسیر اجرای پروژه مسیرگشایی این منطقه گفت: هیچ خانه تاریخی در این حوزه تخریب نشده است.

اکبر امجدی در حاشیه بازدید از مسیر اجرای پروژه مسیرگشایی منطقه ۴ تبریز اظهار داشت: در فضای مجازی مطالبی با عنوان تخریب خانه تاریخی «باباخان» در مسیر اجرای این پروژه منتشر شده که امروز بازدیدی به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان از این خانه داشتیم.

وی سپس گفت: هیچ تخریب و لطمه‌ای متوجه خانه تاریخی باباخان نشده و مکان تخریب شده در کنار این خانه ارزش تاریخی نداشته و اقدامات شهرداری منطقه ۴ تبریز در این مکان کاملاً فنی و قانونی بوده است.

شهردار منطقه ۴ تبریز افزود: محلی که تخریب شده در کنار این خانه تاریخی قرار دارد و پلاک متفاوتی نیز داشته و به صورت دستی تخریب شده تا خطری متوجه سردرب و خانه باباخان نشود. ما بر روی ساختمانی که ثبت شده باشد اقدام تخریبی انجام ندادیم.

امجدی با تاکید بر اینکه هدف ما حفظ و احیای این خانه تاریخی است، افزود: اقدامات شهرداری منطقه ۴ در پلاک مجاور این خانه است و امروز مقرر شد مابقی اقدامات با حضور کارشناس میراث فرهنگی انجام و محل مورد نظر پاکسازی شود.

روابط عمومی شهرداری تبریز