هوای ۱۶ ایستگاه تهران در شرایط اضطرار / ارتباط موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا با آلودگی هوا
هوای ۱۶ ایستگاه تهران در شرایط اضطرار / ارتباط موارد ابتلا و مرگ ناشی از کرونا با آلودگی هوا

رئیس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت، گفت: هوای ۱۶ ایستگاه تهران در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار دارد و با توجه به ارتباط موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ و آلودگی هوا، تصمیم‌گیری جدی کارگروه شرایط اضطرار در خصوص کاهش میزان مواجهه مردم با آلودگی هوا در کلانشهرها و بخصوص شهر تهران ضروری است.

دکتر عباس شاهسونی در گفت‌وگو با نهال امید ، گفت: ۱۶ ایستگاه در تهران در وضعیت «ناسالم برای همه گروه‌ها» قرار دارند و این مناطق با شاخص بالای ١۵٠ در وضعیت اضطرار هستند. در مناطق ۱۱، ۱۹ و ۲۰ کیفیت هوا در وضعیت خیلی ناسالم قرار دارد.

او تاکید کرد: گروه‌های حساس، سالمندان، بیماران تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان  تا حد امکان در سطح شهر تردد نکنند. همچنین ورزشکاران از ورزش در فضای باز پرهیز کنند و افرادی که باید در محل کار حاضر شوند کمتر در فضای باز حضور داشته باشند.

وی افزود: در این شرایط افزایش بیماری‌های قلبی یا ریوی و مرگ زودرس در بیماران قلبی و سالمندان و افزایش علائم تنفسی در کل جمعیت وجود دارد. 

شاهسونی در خاتمه با اشاره به ارتباط موارد ابتلا و مرگ ناشی از کووید ۱۹ و آلودگی هوا، خواستار تصمیم‌گیری جدی کارگروه شرایط اضطرار در خصوص کاهش میزان مواجهه مردم با آلودگی هوا در کلانشهرها و بخصوص شهر تهران شد.

  • منبع خبر : ایسنا