هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است
هوای تبریز برای گروه‌های حساس ناسالم است

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. داود قاسم زاده روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز، برابر با ۱۱۵بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است. وی […]

مدیر روابط عمومی اداره کل محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شاخص کیفیت هوای تبریز، امروز پنج شنبه ۲۵ دی ماه، در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

داود قاسم زاده روز پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: میانگین شاخص کیفیت هوای تبریز امروز، برابر با ۱۱۵بوده و برای گروه‌های حساس ناسالم است.

وی افزود: در وضعیتی که هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است، توصیه می‌شود افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، زنان باردار و شیرده، سالمندان و کودکان از فعالیت طولانی و سنگین در خارج از منزل خودداری کنند.

قاسم زاده صرفه جویی در مصرف انرژی، پرهیز از ترددهای غیر ضروری درون شهری، مدیریت زمانی و مکانی سفرهای درون شهری، استفاده از حمل و نقل عمومی و عمل به توصیه‌های زیست محیطی را از راه‌های موثر در کاهش آلودگی هوا عنوان کرد.

شاخص آلودگی از ۰ تا ۵۰ هوای پاک، از ۵۰ تا ۱۰۰هوای سالم، از ۱۰۰ الی ۱۵۰ هوای ناسالم برای گروه‌های حساس بوده و هم‌چنین از ۱۵۰ الی ۲۰۰ نیز بیانگر ناسالم بودن هوا برای تمامی گروه‌ها و شاخص آلودگی بیش از ۲۰۰ نیز وضعیت بحرانی آلودگی هوا را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا