هنرستان هنرهای زیبا در مرند گشایش می‌یابد
هنرستان هنرهای زیبا در مرند گشایش می‌یابد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند با اشاره به راه‌اندازی هنرستان هنرهای زیبا در این شهر، گفت: مقدمات کارها انجام شده و از مهر ماه دانش‌آموز می‌پذیرد.

به گزارش نهال امید، اباذر کاظمی اظهار کرد: با توجه به جایگاه برجسته هنر تئاتر در این شهرستان و با وجود ظرفیت‌های گسترده‌ در حوزه هنر، ایجاد هنرستان هنرهای زیبا یکی از ضروریات آموزشی و پرورشی شهرستان است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند خاطرنشان کرد: این هنرستان نیز در بدو امر در رشته‌های نمایشی و هنرهای تجسمی ویژه برادران و خواهران هنرجو می پذیرد.

کاظمی با بیان اینکه هماهنگی و رایزنی های لازم با شرکای آموزش و پرورش از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی در این زمینه انجام شده و تقریبا تمام کارهای اجرایی آن روبه پایان است، افزود: در اولین جلسه شورای آموزش و پرورش راه اندازی و ایجاد این هنرستان مصوب می شود و یک آموزشگاه تازه تاسیس زیبا در شان این هنرستان برای تحصیل دانش آموزان اختصاص یافته است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان مرند با اشاره به استقبال خوب دانش‌آموزان از رشته‌های هنری، اظهار کرد: با فراهم کردن امکان ادامه تحصیل و ورود به بازار کار هنرجویان این هنرستان ها، کمک شایانی به توسعه هنر و بازآفرینی داشته‌ها و ارزش های هنری بومی در منطقه می شود.

شهرستان مرند با ۲۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا