همکاری مردم با نظام سلامت راهکار قطع زنجیره کرونا است
همکاری مردم با نظام سلامت راهکار قطع زنجیره کرونا است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: همکاری و همراهی مردم با نظام سلامت تنها راهکار قطع زنجیره شیوع کرونا است.

 به گزارش نهال امید، محمدحسین صومی در مراسم آغاز توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم با عنوان سفره مهربانی توسط دانشجویان علوم پزشکی تبریز، افزود: برای نیل به این هدف مهم و آگاه سازی آحاد مردم برای همراهی با نظام سلامت باید اقدامات فرهنگی و اجتماعی به انجام برسد که در این مسیر دانشجویان نقش بسیار مهم و ویژه ای دارند.

وی طرح سفره مهربانی توسط ستاد دانشجوئی مقابله با ویروس کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تبریز را حرکتی ارزشمند دانست و با بیان اینکه خدمات این ستاد با اتکا به حمایت های مادی دانشجویان انجام می گیرد، اظهار داشت: مطمئن هستم که این بسته های معیشتی به دست نیازمندان واقعی خواهد رسید.  

صومی دانشجویان را عناصر آگاه و متعهد به مسوولیت های اجتماعی توصیف و به تقسیم بندی دانشگاه ها بر اساس چهار نسل اشاره کرد و افزود: دانشگاه ها بر این اساس به ترتیب در نسل های آموزشی، پژوهشی، دانش بنیان و با مسوولیت اجتماعی تعریف شده اند.  

وی با اشاره به رسالت های بهداشتی و درمانی دانشگاه های علوم پزشکی، گفت: ما در حال حاضر در عمل شاهد هستیم که دانشگاه علوم پزشکی در کشور ما به نوعی دانشگاه های با مسوولیت اجتماعی نیز  هستند.  

صومی نگاه جامعه به دانشگاه های علوم پزشکی را نگاهی با مسوولیت اجتماعی دانست و ادامه داد: در روزهای نخست شیوع کرونا که کمبود مواد ضد عفونی کننده در سطح جامعه موضوعیت داشت، دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی با همت و پشتکار خود وارد عرصه تهیه و توزیع مواد ضدعفونی کننده شدند و بخش بزرگی از نیازها را برطرف کردند.  

وی زمان تحصیل در دانشگاه را فرصتی برای مسوولیت پذیری اجتماعی دانشجویان عنوان و اضافه کرد: پرورش دانشجویان با مسئولیت اجتماعی، دانشگاه ها را به سمت دانشگاه های نسل چهارم سوق می دهد.  

صومی با اشاره به سخن شهید بهشتی که دانشجو را موذن جامعه معرفی کرده است، گفت: وقتی دانشجویان موذن جامعه معرفی می شوند، خود باید عامل به برپایی نماز باشد و به آنچه می گوید، در رفتار و عمل پای بند باشد.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان وظیفه دارند مردمان نیازمند کمک مومنانه را شناسایی کنند، افزود: البته دانشجویان باید نقصان های دوران کرونایی را هم به اطلاع عموم جامعه برسانند و خود نیز در جهت زدودن این نقص ها گام بردارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در چند وقت اخیر با پوشش کامل تجهیزات پزشکی در معابر و خیابان های شهر حضور شده اند، اظهار داشت: این دانشجویان توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا را به اطلاع مردم می رسانند تا آگاهی در مورد رعایت اصول بهداشتی برای کاهش پیشگیری از کرونا افزایش یابد.

توزیع بسته‌های معیشتی مرحله دوم با عنوان طرح «سفره مهربانی» به تعداد ۱۰۰ بسته شامل پنج کیلوگرم برنج ایرانی، سه بسته ماکارونی، یک عدد روغن مایع،   یک کیلوگرم گوشت گوسفندی و یک عدد رب گوجه فرنگی همراه با بروشورهای آموزشی، محلول ضدعفونی دست و یک بسته ماسک بین نیازمندان توزیع شد.

  • منبع خبر : ایرنا