همکاری‌های دانشگاه تبریز با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور توسعه می‌یابد
همکاری‌های دانشگاه تبریز با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور توسعه می‌یابد

رئیس دانشگاه تبریز از افزایش همکاری‌های مشترک دانشگاه تبریز با سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری کشور خبر داد.

صفر نصراله زاده در نشست با رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور با تشریح برخی دستاوردهای این دانشگاه در حوزه‌های مختلف، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن ۸۰۰ نفر هیأت علمی، ۲۰ هزار دانشجو، چندین مرکز پژوهشی، تحقیقاتی و قطب علمی، پردیس علم و فناوری و … به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم، تاثیرگذار، جامع و برتر کشورو منطقه است.

وی با تاکید براینکه دانشگاه تبریز با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، آماده همکاری‌های مشترک با دیگر نهادها و دستگاه‌ها و به‌ویژه با سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور برای رشد و شکوفایی کشور و رفع نیازهای جامعه است، بیان کرد: این دانشگاه با توجه به سند راهبردی خود و با شناسایی نخبگان، جوانان پر استعداد و اساتید برجسته و با پشتیبانی، حمایت از آنها و با همکاری دیگر دستگاه‌ها و نهادها می‌تواند در توسعه و پیشرفت کشورمان در حوزه‌های مختلف گام‌های موثری بردارد.

وی افزود: امروزه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های زیادی در بخش‌های مختلف در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز تحقیقاتی کشور ما وجود دارد که باید از این پتانسیل برای رفع نیازهای کشور استفاده شود، چراکه هر زمانی جامعه، صنعت و دولتمردان به دانشگاه‌ها اعتماد کردند، بسیاری ازمشکلات و نیازهای جامعه برطرف شده است.

دانشگاه تبریز، مشهدالشهدای دانشگاه‌های کشور است

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور نیز در این نشست ضمن قدردانی از میزبانی دانشگاه تبریز گفت: این دانشگاه به علت خدمات، حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی که از انقلاب و نظام و به خصوص در دوران هشت سال دفاع مقدس داشته است، به‌عنوان مشهدالشهدای دانشگاه‌های ایران مطرح است که امیدواریم حضور ما در این دانشگاه مایه خیر و برکت و توسعه‌ی بیشتر همکاری‌های مشترک باشد.

سردار مهدی رحیمی تاکید کرد: دانشگاه تبریز به عنوان یکی از دانشگاه‌های جامع و برتر کشور و با توجه به ظرفیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد، باید نقش آفرینی‌های لازم برای برطرف کردن نیازهای جامعه را ایفا کند و در این راستا نیز سازمان بسیج علمی و پژوهشی و فناوری کشور، آماده همکاری و پشتیبانی از دانشگاه تبریز است.

مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی کشور در بخش دیگر سخنان خود گفت: ما باید در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و توصیه به علم و پژوهش در بیانیه گام دوم، اسناد بالادستی و نقشه جامع دفاعی کشور گام‌های موثری را در خیزش ملی و مرجعیت علمی کشور برداریم.

سردار رحیمی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به جهش تولید علمی کشور ما، ایران در تولید علم و فناوری در منطقه جایگاه اول و در دنیا رتبه شانزدهم را بدست آورده است که این روند تولید دانش با جریان سازی انقلابی و مردمی تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیاز کشورمان شتاب بیشتری بگیرد.

وی، لازمه جهش علمی را ایجاد تحول و نوآوری در تولید دانش و خلق فناوری‌های مرز شکن عنوان کرد و یادآور شد: ما با سیاست‌گذاری و تدوین برنامه راهبردی و با استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و دیگر مراکز علمی و با حمایت و پشتیبانی از شرکت‌های دانش بنیان، مراکز رشد و پردیس‌های علم و فناوری ضمن برطرف کردن بسیاری از مشکلات و نیازهای کشورمان در بخش‌های مختلف به سوی مرجعیت علمی در دنیا حرکت کنیم.

دانشگاه تبریز، ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف دارد

سرهنگ ارسلانی، رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی سپاه عاشورا نیز در این نشست با ارائه‌ی گزارشی از فعالیت حوزه علمی و پژوهشی سپاه عاشورا در استان، گفت: دانشگاه تبریز ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف دارد که با امضاء تفاهم نامه و توسعه‌ی همکاری‌های مشترک می‌توان از این توانمندی‌ها برای پیشرفت و رشد استان و کشور بهره گرفت.

دانشگاه تبریز، قدم‌های بزرگی در حوزه‌ی علم و فناوری کشور برداشته است

جلال شیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تبریز نیز در این آیین ضمن قدردانی از حضور رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشور و هیأت همراه وی در دانشگاه تبریز، گفت: این دانشگاه در سال‌های اخیر به کمک نخبگان، اساتید بسیجی و دیگر دانشمندان خود، قدم‌های بزرگی در عرصه تولید علم و فناوری در کشور و منطقه برداشته است که با توسعه‌ی همکاری‌ها و حمایت و پشتیبانی رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشوراین روند در آینده شتاب بیشتری خواهد گرفت.

به گزارش نهال امید ، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، بازدید از پردیس علم و فناوری دانشگاه تبریز از جمله دیگر برنامه‌های رئیس سازمان بسیج علمی و پژوهشی کشورو هیات همراه وی در این دانشگاه بود.