همه شعب اخذ رای آذربایجان‌شرقی به دستگاه احراز هویت مجهزند
همه شعب اخذ رای آذربایجان‌شرقی به دستگاه احراز هویت مجهزند

رییس ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی با اشاره به مشارکت گسترده مردم استان از اولین ساعات آغاز رای‌گیری گفت: همه شعبه های اخذ رای به دستگاه احراز هویت مجهزند.

به گزارش نهال امید، علیار راستگو روز جمعه در گفت و گویی اظهار کرد: انتخابات از اولین ساعات صبح امروز جمعه با همکاری ۶۲ هزار نفر اعم از عوامل اجرایی، محافظان صندوق، هیات نظارت و پشتیبانی در سراسر استان شروع شده است.

وی با بیان اینکه تمامی شعب اخذ رای مجهز به دستگاه احراز هویت است، افزود: رای دهندگان با ارایه کد ملی اتحراز هویت می شوند و طبق اعلام ستاد انتخابات کشور و توافق شورای نگهبان نیازی به آغشته کردن انگشت به جوهر نیست و این کار از طریق دستگاه احراز هویت انجام می شود.

راستگو همچنین گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی های این دوره اتصال به سامانه جامع انتخابات بوده و با توجه به این موضوع همه شعب اخذ رأی به‌منظور اطلاع از آخرین وضعیت شعب به‌صورت مستقیم رصد خواهد شد.

در آذربایجان شرقی ۲ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۸۹۶ نفر واجد شرایط رای دادن هستند و از این تعداد ۱۴۵ هزار و ۲۹۳ نفر برای اولین بار واجد شرایط رای دادن شده اند.بر اساس آخرین آمار اعلام شده، نزدیک ۳۰۰ نفر در این استان برای کسب ۱۹ کرسی نمایندگی مجلس یازدهم رقابت می کنند.

ایرنا