همه تلاش دولت واکسیناسیون حداکثری است/توزیع گسترده واکسن از هفته آینده
همه تلاش دولت واکسیناسیون حداکثری است/توزیع گسترده واکسن از هفته آینده

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت با همه توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است، تصریح کرد: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود. به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت نهال امید بهرام عین اللهی روز سه شنبه در جمع روسای دانشگاه ها ی علوم پزشکی با […]

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه دولت با همه توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است، تصریح کرد: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت نهال امید بهرام عین اللهی روز سه شنبه در جمع روسای دانشگاه ها ی علوم پزشکی با بیان اینکه هیچ بیمار کرونا نباید از بیمارستان بدون درمان خارج شود و باید همه امکانات برای مدیریت بیماری بسیج شوند، گفت: روسای علوم پزشکی سرکشی از بیمارستان ها را در برنامه های خود قرار دهند. همه ما خدمتگزاری مردم هستیم و باید این مسله توسط مردم در عرصه مشاهده شود.

وی اظهار داست: مردم عزیز پای کار هستند، حماسه های دفاع مقدس و حرکت ها نشان از آمادگی برای کمک مردم است زیرا اداره بیماری کرونا فقط برای وزارت بهداشت نیست بلکه باید از همه امکانات استفاده کرد.

عین اللهی تاکید کرد: دولت با همه توان در حال تلاش برای واکسیناسیون حداکثری است؛ از مردم خواهش می کنیم برای این موضوع کمک و همراهی کنند.

وی افزود: همزمان با افزایش ورود و تولید واکنس در کشور سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا خواهد کرد و تلاش می کنیم مراکز مربوط به این بخش گسترش پیدا کنند.

وزیر بهداشت گفت: از هفته آینده شاهد توزیع گسترده واکسن در استان ها خواهیم بود.

عین اللهی تصریح کرد: دارو باید به موقع و به مقدار لازم تجویز شود و کمیته هایی در این خصوص تشکیل و برنامه ریزی خواهند کرد.

چرایی افزایش مرگ و میرها بررسی شود

وی گفت: کمیته های علمی در استان ها چرایی افزایش مرگ و میرها را بررسی و مورد آمایش قرار دهند و اولویت اولویت ما در وزارت بهداشت، بهداشت است و توجه به شبکه های بهداشت در سطح روستایی و شهری از مسائل مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: پرسنل بهداشتی به هیج وجه نباید جابجا شوند، برنامه پزشک خانواده در همه دانشگاه ها به صورت پایلوت اجرا شود.

عین اللهی با تاکید بر اینکه تخت های ویژه برای بیماران کرونا در بیمارستانی باید مجهز شوند، گفت: باید در بیمارستان‌ها اکسیژن لازم برای بیماران کرونایی نیازمند به اندازه کافی موجود باشد و نگهداری از بیماران در این مراکز بسیار اهمیت دارد زیرا پس از کنترل بیماری کرونا باید از عوارض جدی آن نیز در بیماران جلوگیری شود.

وزیر بهداشت تصریح کرد: عوارض بعد از کرونا باعث مرگ ومیر می شود و این موضوع برای بیمار کرونا بسیار اهمیت دارد باید امکانات خود را در همه شهرها بسیج کنیم تا از بیماران به درستی در بیمارستان‌ها نگهداری شود.

وی به رعایت چرخه سرما در نگهداری واکسن علیه کرونا اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر اینکه ضرورت دارد مراکز تجمع واکسیناسیون با همکاری نهادهای مختلف گسترش یابد، مردم نیز می توانند در این زمینه همکاری خوبی با ما داشته باشند. به عنوان مثال در سفر به اهواز بازدیدی که داشتیم مردم یک حسینیه را تبدیل به مرکز واکسیناسیون کرده بودند و حتی به سایر افراد البته آموزش دیده واکسن می زدند.

عین اللهی افزود: امروزه مردم نشان دادند که حاضرند به ما کمک کنند و همه امکانات را با همکاری هلال احمر، آموزش و پرورش و غیره برای درمان بیماران کرونایی بسیج کنیم.

وی تصریح کرد: روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی لازم است به مراکز درمانی بیشتر سرکشی کنند و هر مسئول باید در عرصه خدمتگزاری بیشتر حضور یابد.

عین اللهی افزود: تجویز منطقی دارو از ضروریات است؛ متاسفانه به اشتباه تصور می شود که نوشتن داروی زیاد برای بیمار خوب است در حالیکه درست نیست و داروهای گران قیمت و آنهایی که عوارض دارند باید مشخص شوند.

وی افزود: مصرف دارو باید بر اساس گادلاین های مشخص شده انجام شود و توزیع دارو نیز بصورت عادلانه باشد تا کمبودی نداشته باشیم.

وزیر بهداشت به تشکیل کمیته علمی در دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: کمیته علمی دانشگاه‌ها از ضروریات است و می توانند با توجه به شرایط استانها، بیمارستان و غیره از لحاظ وضعیت کرونایی تصمیم گیری کنند.

به گفته عین اللهی، اولویت مهم ما در وزارت بهداشت توجه به بهداشت است و هر چه سرمایه گذاری کنیم سلامت مردم ارتقا می یابد. پرسنل بهداشت به هیچ وجه نباید جا به جا شوند و باید در جایگاه خود بمانند.

وی افزود: باید پرسنل، تشکیلات و زیرساخت های مراکز بهداشتی را تقویت کنیم و اجرای نظام ارجاع، پرونده الکترونیک سلامت و پزشک خانواده با قوت ادامه یاید.

عین اللهی اظهار داشت: برنامه پزشک خانواده باید توسط دانشگاهها اجرایی شود و همه امکانات در مراکز استانها متمرکز نشوند باید شهرها نیز از این امکانات بهداشتی و درمانی برخوردار باشند.

وی ادامه داد: برنامه واکسیناسیون دانشجویان و اساتید ضروری است؛ معتقدیم آموزش باید جهره به چهره باشد در تلاش برای بازگشایی دانشگاهها و حضور دانشجویان در کلاسها هستیم تا کلاسهای عملی و آزمایشگاهی برگزار شود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه همه باید از ظرفیت های مراکز تحقیقاتی استفاده کنند، گفت: مراکز تحقیقاتی نباید دست عده ای از افراد خاص باشند،  همه باید از امکانات آنها استفاده کنند و اکنون ۹۵۰ مرکز تحقیقاتی در کشور وجود دارد و برای همه است.
وی گفت: محرومیت زدایی برای ما امر مهمی است و خدمات بهداشتی و درمانی باید در همه جا و در جهت کمکم به محرومان باشد.

انتهای پیام