همه اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود
همه اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی تا پایان دولت سیزدهم سنددار می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال۹۹ شبکه اینترنتی برکت را مورد بهره برداری قرار داده و با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه‌های بخش کشاورزی می‌پردازد. اکبر فتحی در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز شبکه برکت با بیان اینکه در صورتیکه به موضوع […]

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: آذربایجان شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال۹۹ شبکه اینترنتی برکت را مورد بهره برداری قرار داده و با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه‌های بخش کشاورزی می‌پردازد.

اکبر فتحی در حاشیه افتتاح استودیو کشاورز شبکه برکت با بیان اینکه در صورتیکه به موضوع ژنتیک و استفاده از ارقام اصلاح شده بذور، تغذیه مناسب، استفاده از روشهای به زراعی، اجرای تناوب به جای آیش به ویژه در دیمزارها، مبارزه با انواع آفات و بیماریها و استفاده از کودهای مناسبی که مقاومت نبات را نسبت به شرایط نامساعد ارتقاء می‌دهند، توجه اساسی شود حتی در شرایط نامناسب کنونی نیز می توان به عملکرد مطلوبی از مزارع دست یافت، با تاکید به اجرای سیاستهای ابلاغی جدید از سوی وزارت جهادکشاورزی گفت: در ارتباط با کشت پاییزه، اقدام به کشت قراردادی مورد تاکید و توجه مقام عالی وزارت است، بدین صورت که باید به نحوی برنامه ریزی کرد که هر کشتی در قالب کشاورزی قراردادی انجام شود تا در آینده مشکلی از بابت بازار آن محصول نباشد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در همین راستا با مخاطب قرار دادن کارشناسان و کشاورزان توصیه کرد تا کشتی را خارج از کشاورزی قراردادی و خارج از قرارداد با پشتیبان‌ها انجام ندهند تا در زمان برداشت در بازاریابی محصول خود دچار مشکل نشوند. 

وی با اشاره به یکیدیگر از راهبردهای مقام عالی وزارت تحت عنوان سند دارکردن اراضی کشاورزی گفت: سنددار کردن اراضی کشورزی منوط به تعیین تکلیف و تفکیک اراضی شخصی و ملی است دستیابی به این هدف لزوم شکل گیری کارگروه‌های رفع تداخل در شهرستانها را نشان می‌دهد تا پرونده‌های موضوعی در این کارگروه‌ها مطرح شده و تصمیم گیری‌های لازم انجام شود، کمیسیون رفع تداخل در استان نیز هفته‌ای یکبار تشکیل خواهد شد تا هرچه سریعتر پرونده‌ها در این کمیسیون مطرح شده و تصمیم‌گیری شوند، هدف نهایی که سنددار کردن اراضی کشاورزی است که سریع تر محقق خواهد ش .

وی از آنجاییکه هر اقدام آتی در جهت سرمایه گذاری نیازمند داشتن سند خواهد بود، به کشاورزان توصیه کرد، نسبت به این مهم اهتمام داشته باشند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه طبق برنامه ریزی انجام شده، تا پایان دولت سیزدهم، همه اراضی کشاورزی سنددار می‌شود، ادامه داد: دریافت این سندها در حالت عادی با مراجعه به امور اراضی بدلیل اینکه مشمول قانون جلوگیری از خرد شدن اراضی کشاورزی می‌شود، امکان پذیر نیست، اما وقتی در قالب طرح تداخل انجام می‌شود، تعیین تکلیف شده و به ادارات ثبت اعلام می‌شود. 

فتحی در ادامه به راه اندازی شبکه برکت اشاره کرد و گفت: آذربایجان شرقی سومین استانی است که از بهمن ماه سال۹۹ این شبکه را مورد بهره برداری قرار داده است که با همکاری کلیه همکاران در ادارات تابعه به پخش برنامه‌های بخش کشاورزی می پردازد.

وی استفاده از ظرفیت خود کشاورزان را در پیشبرد اهداف این شبکه ضروری دانست و راه اندازی این شبکه را یکی از روشهای بسیار عالی در آموزش و ترویج کشاورزی ارزیابی کرد و گفت: هفته‌ای دو روز در روزهای یکشنبه و چهارشنبه این شبکه به پخش برنامه می‌پردازد و تلاش می‌شود به تمام طول هفته تعمیم بیابد.

وی مزیت اصلی شبکه برکت را در مقایسه با رسانه‌های دیداری در ارتباط دوسویه مخاطبان با کارشناسان و مسئولین سازمانی و استانی دانست.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، دکتر علی اکبر مویدیژ معاون سازمان و رئیس موسسه تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز ضمن تشکر از افتتاح استودیو کشاورز در آذربایجان شرقی ، از راه‌اندازی پایگاه ثابت تلویزیونی در شبکه آموزش(برنامه رویش)، شبکه یک سیما و شبکه سلامت(برنامه سفره سلامت)، شبکه ملی آموزش کشاورزی(شاک) و شبکه تلویزیون اینترنتی برکت ملی از استودیو کشاورز خبر داد.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا