هفت هزار بازدید بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در مراغه
هفت هزار بازدید بهداشتی از اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی در مراغه

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: در راستای طرح تشدید نظارت‌ها بر اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی، هفت هزار بازدید بهد اشتی از این مراکز انجام شده است.

به گزارش نهال امید، احمد مجتهدی افزود: در راستای کنترل بیماری کرونا و اجرای طرح تشدید نظارت ها، این بازدید ها از اول اسفندماه تاکنون توسط اکیپ های بهداشتی این دانشکده اجرا شده است.

وی ادامه داد: در این راستا، ۶۰ واحد متخلف در زمینه عدم رعایت موازین بهداشتی پلمب و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

وی اضافه کرد: همچنین بازرسی از اماکن عمومی از قبیل مساجد، اماکن زیارتی، پایانه های مسافری و ریلی، مراکز پیشخوان خدمات الکترونیک دولتی و قضائی و نیز مراکز تجمع و پرتردد نیز توسط اکیپ های بهداشت محیط این دانشکده نیز در حال اجراست.

وی با تاکید بر رعایت موازین بهداشتی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا گفت: عموم شهروندان ضمن رعایت اصول مهم از حضور در مراکز تجمعی پرازدحام پرهیز کنند.

بیماریابی و مراقبت بیماران کرونایی در نقاط مختلف مراغه

مجتهدی با اشاره به اقدامات بهداشتی در زمینه درمان بیماران کرونایی گفت: هم اکنون مراقبت از بیماران کرونایی در نقاط مختلف مراغه انجام می شود.

وی افزود: در این راستا، بیماریابی و مراقبت بیماری کرونا وارد فاز سوم شده و نه تنها در شهر مراغه، بلکه حتی در دورافتاده ترین نقاط روستایی این شهرستان به صورت فعال و جدی اجرا می شود.

وی ادامه داد: پیگیری فعال بیماران ، آموزش بیماران و خانواده آنان حتی با مراجعه تیم های بهداشتی به درب منازل، ضدعفونی منازل بیماران کرونایی از جمله تلاش های  شبانه روزی حوزه بهداشت دانشکده علوم پزشکی مراغه در ایام کرونایی است.

وی با اشاره به شیوه مراقبت ۱۴ روزه بیماران و اخذ تعهدنامه جهت رعایت قرنطینه ، به ارائه خدمات سلامت در مناطق روستایی اضافه کرد: پیگیری فعال بیماران و خانواده آنها حتی در دورافتاده ترین مناطق روستایی توسط بهورزان خانه های بهداشت هم اکنون در حال اجراست.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا