هفتصدمین واحد بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده میانه و سراب تحویل داده شد
هفتصدمین واحد بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده میانه و سراب تحویل داده شد

در چهارمین روز از هفته دولت، هفتصدمین واحد مسکونی بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده شهرستان‌های میانه و سراب با حضور استاندار آذربایجان شرقی تحویل شد.

به گزارش نهال امید، استاندار آذربایجان شرقی در سفر به شهرستان سراب، کلید هفتصدمین واحد بازسازی‌شده مناطق زلزله‌زده استان را به صورت نمادین در روستای تیرشاب از توابع بخش مرکزی شهرستان سراب، به صاحب آن تحویل داد.

محمدرضا پورمحمدی در حاشیه بازدید از این روستا، گفت: خوشبخانه پس از گذشت هشت ماه از زلزله میانه و سراب، شاهد بهره‌برداری و خاتمه بازسازی تعداد زیادی از واحدهای مسکونی آسیب‌دیده هستیم.

 وی از اتمام بازسازی تمام واحدهای تعمیری در این مناطق خبر داد و گفت: اقدامات مربوط به بازسازی و مرمت واحدهای آسیب‌دیده و تخریب‌شده با جدیت تمام در حال انجام و پیگیری است.

پورمحمدی با بیان این‌که ۶۵ درصد از واحدهای مسکونی تخریب‌شده در میانه و سراب، بازسازی شده‌ است، افزود: بازسازی بیش از ۵۰۰ واحد دامی نیز تمام شده است.

وی تأکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با استفاده از ظرفیت‌های استانی و محلی، عملیات بازسازی کامل مناطق زلزله‌زده در کمترین زمان تکمیل شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، در روستای تیرشاب نیز ۱۸ واحد مسکونی به طور کامل تخریب شده بود که کار بازسازی ۱۵ واحد از آنها تمام شده و بقیه واحدها نیز تا روزهای آینده به اتمام خواهد رسید.

  • منبع خبر : ایسنا