هشدار فرماندار هشترود درباره عواقب بی توجهی به پروتکل های بهداشتی
هشدار فرماندار هشترود درباره عواقب بی توجهی به پروتکل های بهداشتی

فرماندار هشترود نسبت به عواقب بی توجهی مردم شهرستان به پروتکل های بهداشتی هشدار داد و گفت: اگر رعایت نکنیم، فاجعه کرونا در پیش خواهد بود.

به گزارش نهال امید، امین امینیان روز چهارشنبه در جلسه ستاد شهرستانی کرونای هشترود افزود: بیماری کرونا همچنان در دنیا پیش می تازد و تعداد مبتلایان به کرونا و فوتی های ناشی از آن روز به روز در کشور، آذربایجان شرقی و به تبع آن در هشترود بیشتر می شود
وی افزود: عادی انگاری، سهل انگاری و در مواقعی بی توجهی به بیماری کرونا و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده نکردن از ماسک ،  رعایت نکردن فاصله اجتماعی و عدم شستن دست ها باعث تشدید این بیماری شده و در نهایت منجر به ابتلا به این بیماری، بستری شدن  و در مواردی منجر به فوت می شود.

امینیان در ادامه از اصناف در خصوص عدم رعایت پروتکل های بهداشتی انتقاد کرد و اظهار داشت: اگر اصناف و بازاریان و مشتریان آنها در مبارزه با کرونا موارد بهداشتی و دستورالعمل ها ی ستاد کرونا را رعایت نکنند، به طور یقین شاهد افزایش مبتلایان شده و نگرانی ها از بابت پذیرش افراد به جهت کمبود جا، امکانات و تجهیزات افزایش خواهد یافت.

وی افزود: مردم عزیز منطقه به ویژه خانواده های معزا باید نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی عمل کرده و مراسمات ترحیم خود را تنها با بستگان نزدیک خود برگزار کنند.

فرماندار هشترود ادامه داد: طبق آمارها هشترود در وضعیت نامناسب و قرمز کرونایی قرار دارد.

  • منبع خبر : ایرنا