هرگونه ساخت‌وسازی در مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر تبریز تخریب می‌شود
هرگونه ساخت‌وسازی در مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر تبریز تخریب می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار تبریز گفت: هر گونه ساخت و ساز در مسیل‌ها و رودخانه‌های شهر، ورود به حریم منابع طبیعی بوده و با آرای محاکم قضایی تخریب می‌شود.

به گزارش نهال امید، محمدرضا قربانیان تبریزی در بازدید از عملیات لایروبی حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: به هیچ عنوان نباید در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها شهری ساخت و سازی انجام بگیرد و اگر ساخت و سازی وجود داشته باشد نیز شهرداری تبریز به اجبار و بر اساس وظیفه ذاتی خود و برای حفظ امنیت شهروندان، دست به تخریب آن ساخت و سازها می‌زند.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام گرفته در این حوزه افزود: در این راستا با همکاری شهرداران مناطق، اقداماتی انجام و آزادسازی‌هایی ایجاد گشته و در ماه‌های بعدی نیز شاهد آزادسازی این مسیل‌ها خواهیم بود.

وی لایروبی کانال‌ها و مسیل‌های شهری تبریز را دستور شهردار عنوان کرده و گفت: با توجه به دستور شهردار تبریز در حوزه لایروبی مسیل‌ها، معاونت خدمات شهری شهرداری تبریز لایروبی کلیه مسیل‌ها و کانال‌های شهری را در دستور کار قرار داده و بر این اساس مسیل کندررود که یکی از اصلی ترین مسیل‌های تبریز است، لایروبی و پاکسازی شده است.

قربانیان ادامه داد: مسیل کرجان چایی نیز از طریق حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه هفت تبریز، لایروبی و پاکسازی شده است تا مسیل آب باز شده و جریان یابد تا سیلاب وارد شهر تبریز نشود.

وی از لایروبی مسیل‌های حوزه استحفاظی شهرداری منطقه پنج نیز خبر داده و اظهار کرد: عوامل حوزه معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه پنج با بسیج کلیه امکانات، لایروبی مسیل بیلانکوه که آب رودخانه هروی از این مسیل رد شده و در مهرانه‌رود جاری می‌شود را آغاز کرده‌اند که پاکسازی و تمیزکاری این مسیل در دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: اگر چنان‌که طبق سال‌های قبل حجم بارش فراوانی داشته باشیم، آب‌های جاری به راحتی از این مسیل جاری شده و آسیبی به شهر نرسانده و مورد استفاده بهینه قرار می‌گیرد.

روابط عمومی شهرداری تبریز