هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فولاد آذربایجان‌شرقی در سال جهش تولید
هدف‌گذاری صادرات یک میلیارد دلاری فولاد آذربایجان‌شرقی در سال جهش تولید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت و ظرفیت بسیار بالای صنعت فولاد استان در ایجاد اشتغال و ارزآوری، گفت: با رونق صنعت فولاد صادرات یک میلیارد دلاری محصولات فولادی در سال جهش تولید هدف‌گذاری شده است.

به گزارش نهال امید، حبیب امین زاده در نشست مشترک با انجمن فولاد آذربایجان شرقی و بازدید از یک شرکت تولیدی، اظهار کرد: چالش های پیش روی صنایع فولادی و توانمندی ها و ظرفیت های تولیدی این حوزه در جلسات ادواری با انجمن فولاد آذربایجان شرقی همواره مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و بر این اساس مسائل مربوط به رفع موانع تولید و رفع مشکلات صنایع فولادی و تبدیلی به صورت منظم بویژه در سال جهش تولید پیگیری می شود.

وی بر حمایت از ظرفیت بسیار بالای سرمایه گذاران بخش خصوصی در صنایع فولادی تأکید کرد و گفت: صنایع فولادی جزو صنایع پیشگام و برتر استان در سال جهش تولید می باشد و با توجه به ضرورت عملیاتی شدن جهش تولید و میزان رشدی که داشته ایم، در سال جاری با تمام توان برای افزایش ظرفیت تولید حرکت خواهیم کرد و در همین راستا صادرات یک میلیارد دلاری در صنایع فولادی پیش بینی شده است .

امین زاده گفت: سازمان صمت استان، در سال جهش تولید با برنامه های محوری ابلاغی برای رفع موانع تولید حرکت خواهد کرد و به همین منظور تأمین مواد اولیه واحدهای صنعتی و تداوم تولید در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: براساس دستورالعمل های قانونی و طبق میزان ظرفیت تولید، پیگیر اختصاص سهمیه ها خواهیم بود.

رییس سازمان صمت آذربایجان شرقی همچنین در خصوص تخصیص ارز برای خرید ماشین آلات و تجهیز واحدهای صنعتی گفت: از طریق هماهنگی های به عمل آمده این وزارت با بانک مرکزی، واحدهای صنعتی به منظور تخصیص ارز مورد نیاز باید اطلاعات تولیدی خود را در سامانه بارگذاری کنند.

به گزارش ایرنا، در ادامه نشست مشترک بر حمایت مجموعه صمت استان از واحدهای تولیدی صنایع فولادی تأکید شد و اعضای جلسه به بیان مشکلات ، دیدگاه ها و نظرات خود دربخش تأمین مواد اولیه ، تخصیص ارز با هدف تجهیز واحدها وخرید ماشین آلات ، فرایند عرضه و خرید بورسی ومسائل مرتبط با ارزش افزوده پرداختند.

  • منبع خبر : ایرنا