نیروگاه حرارتی تبریز ملزم به حذف سوخت مازوت تا ۲۴ ساعت آینده شد
نیروگاه حرارتی تبریز ملزم به حذف سوخت مازوت تا ۲۴ ساعت آینده شد

در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای کلانشهر تبریز مقرر شد که نیروگاه حرارتی تبریز، ظرف مدت ۲۴ ساعت مازوت را از گردش خارج و سوخت گاز را جایگزین کند.

به گزارش نهال امید جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای با حضور مسئولان ستاد بحران، محیط زیست، پالایشگاه، هواشناسی استان و مدیران شهرستانی امروز به ریاست فرماندار تبریز برگزار شد.

در این جلسه مقرر شد که طرح زوج و فرد در روزهای پایانی سال علاوه بر محدوده مرکزی تبریز از درب منازل و به صورت ارشادی و آزمایشی اعمال شود.

در راستای کاهش آلودگی هوای شهری، اجرای طرح  LEZ بین دو اتوبان پاسداران و شهید کسایی بصورت کامل رینگ شود و همچنین ناوگان حمل و نقل عمومی شهری ساماندهی و بحث کنترل و تعویض کاتالیست‌های سواری‌های شخصی پیگیری شود.

مسائل فرهنگ سازی مصرف بهینه سوخت در بحث کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار خواهد بود و این امر از طریق رسانه‌های جمعی باید جدی گرفته شود. همچنین ادارات شهرستان نسبت به کاهش۵۰ درصدی مصرف برق و گاز اقدام و همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری تبریز، در این جلسه مقرر شد که اداره کل حفاظت محیط زیست استان بر کلیه مصوبات نظارت و گزارش روزانه را به مسئولین استانی و شهرستانی ارائه کند.

  • منبع خبر : ایسنا