نوسازی و توسعه راه‌های روستایی اولویت دستگاه‌های اجرایی است
نوسازی و توسعه راه‌های روستایی اولویت دستگاه‌های اجرایی است

معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه گفت: نوسازی و توسعه راه‌های روستایی در این شهرستان اولویت دستگاه‌های اجرایی در بخش عمران روستایی است.

به گزارش نهال امید، سیدعلی موسوی حسینی در بازدید از طرح های راه روستایی مراغه افزود: بهسازی راه های مواصلاتی روستایی، می تواند زمینه ساز توسعه زیرساخت های حمل و نقل و رونق اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی شود.

وی ادامه داد: براین اساس، برنامه ریزی های مناسبی از سوی دولت تدبیر و امید و دستگاه های اجرایی برای تخصیص اعتبار مناسب در زمینه توسعه، بهسازی، آسفالت ریزی و نیز ایجاد زیرگذرهای عبوری در مناطق روستایی انجام شده و می شود.

وی اضافه کرد: آسفالت راه های روستایی و نیز اجرای ۲ زیرگذر روستاهای داش آتان و مغانجیق از جمله طرح های در دست اجرای این شهرستان در بخش راه های روستایی است که با تامین اعتبار به زودی عملیاتی و اجرایی خواهند شد.

معاون عمرانی فرماندار مراغه نیز گفت: نوسازی راه های روستایی، موجب کاهش مشکلات تردد روستاییان خواهد شد.

نقی مسکینی با اشاره به اجرای طرح احداث زیرگذر مغانجیق افزود: این طرح در صورت تامین اعتبار لازم، پس از سال ها می تواند مشکل تردد روستاییان منطقه را برطرف کند.

وی اضافه کرد: کم عرض بودن و شیب نامناسب زیرگذرفعلی این روستا، اجازه تردد به بیشتر ماشین آلات سنگین از جمله خودروهای امدادی و خدمات رسان را نداده و در فصول بارندگی و بحرانی نیز روستاییان با مشکل تردد روبرو است.

بخشدار مرکزی مراغه نیز با اشاره به ضرورت احداث زیرگذر روستای مغانجیق به عنوان یکی از مطالبات مردم منطقه گفت: اجرای این طرح، مشکل تردد اهالی هفت روستای این منطقه را که از زیرگذر فعلی استفاده می کنند، مرتفع خواهد ساخت.

مصطفی مجیدی افزود: نوسازی و بهسازی راه های روستایی بخش مرکزی مهم ترین طرح های عمران روستایی در این بخش در ماه های گذشته بوده و این امر تداوم می یابد.

رئیس اداره راه و حمل و نقل جاده ای مراغه نیز در این بازدید گفت: پل زیرگذر روستای مغانجیق به عنوان یکی از مهم ترین طرح های راه روستایی، براساس پیش بینی های کارشناسی برای آغاز عملیات اجرایی نیازمند ۱.۷ میلیارد تومان اعتبار است.

نادر شریفی افزود: با تامین اعتبار مورد نیاز برای این طرح، احداث این زیرگذر مواصلاتی آغاز شده و زمینه ساز کاهش مشکلات عدیده تردد در این مسیر روستایی خواهیم بود.

وی با اشاره به آسفالت ریزی مسیر روستاهای قرجه قیه به سرکار آباد نیز اضافه کرد: این مسیر به طول ۶.۵ کیلومتر و با ۲.۶ میلیارد تومان اعتبار در حال آسفالت ریزی بوده و در هفته دولت امسال به بهره برداری خواهد رسید.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

  • منبع خبر : ایرنا