نماینده مردم ملکان: اولویت مجلس اشتغال و تولید است
نماینده مردم ملکان: اولویت مجلس اشتغال و تولید است

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی گفت: اولویت الی و محوری مجلس یازدهم اشتغال و تولید برای تحولات عمیق اقتصادی است.

به گزارش نهال امید، علی موسوی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رسیدگی به معیشت مردم باید در صدر اولویت های کاری مجلس یازدهم قرار بگیرد، افزود: چون کشور در حال حاضر با جنگ اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند، قوه مقننه باید ایجاد اشتغال و تولید را در راس کارهای خود قرار دهد.

وی یکی از موانع مهم بر سر راه توسعه تولید و رونق اقتصادی را بروکراسی های زاید اداری دانست و اظهار داشت: این امر موجب می‌شود واردکنندگان و تولیدکنندگان نتوانند مواد اولیه مورد نیاز تولید را وارد کشور کرده و این مواد ماه‌ها در گمرکات کشور معطل می‌ماند.

موسوی با تاکید بر تلاش نمایندگان برای رفع موانع تولید توسط مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید توجه داشت که بروکراسی های اداری جزو موانع مهم پیش روی تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران برای ایجاد یک مرکز تولیدی است و این امر دست آن‌ها را به شدت بسته است، لذا مجلس باید قوانین دست و پا گیر و متناقض در این خصوص را برطرف کند.

وی رفع بیکاری، ترمیم وضعیت معیشت مردم و به کار افتادن چرخه تولید توسط مجلس را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه سایر قوا نیز باید مجلس را در این راه همراهی کنند، گفت: در این راستا مجلس یازدهم به پرونده گرانی کالاهای اساسی ورود خواهد کرد.

موسوی روان سازی مقررات را یکی از مولفه‌های جهش تولید دانست و اظهار داشت: تولیدکنندگان نباید در پیچ و خم قوانین و مقررات متعدد گیر افتاده و با آن دست و پنجه نرم کنند.این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به منظور رفع این مشکلات باید برای تامین سرمایه در گردش تولیدکنندگان نیز تابیر ویژه ای اندیشیده شود.