نماینده مجلس: تحقق جهش تولید مستلزم حمایت سرمایه و دانش است
نماینده مجلس: تحقق جهش تولید مستلزم حمایت سرمایه و دانش است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از سرمایه‌گذاران و توسعه دانش و فناوری دو بال اصلی تحقق جهش تولید در سال جاری هستند و همه باید برای فراهم کردن این شرایط دست به دست هم دهیم.

به گزارش نهال امید، الهوردی دهقانی با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال جز با توکل و اتکا به امکانات و داشته های داخلی میسر نمی شود، افزود: در این راستا چشم دوختن به بیرون از مرزها و بهره مندی از امکانات و تجهیزات بیگانگان نتیجه ای در بر ندارد، چون تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا و کشورهای غربی علیه ایران اسلامی ادامه خواهد داشت.

وی اظهار داشت: گذشت چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی و تجربه انواع تحریم ها، فشارها و توطئه های سیاسی و اقتصادی نشان می دهد که هر موقع به توانمندی ها و امکانات داخلی توجه کرده و از آنها در ابعاد مختلف تولید، صنعت، فناوری و دفاعی بهره برده ایم، بسیار نتیجه بخش بوده و شرایط کشور را متحول کرده است.

دهقانی، توجه به تولید داخلی و حمایت از سرمایه داران و سرمایه گذاران را در تحقق جهش تولید بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: اینکه امروز سرمایه داران را که برای ایجاد تغییر و تحول در عرصه تولید وارد میدان مبارزه با تحریم ها می شوند، زالوصفت بنامیم و از حمایت آنها دست بکشیم، بدون تردید به ضرر اقتصاد، فرهنگ و سیاست های کلان کشوری خواهد بود و صدمات ناشی از چنین نگرشی را آحاد مردم خواهند دید.

وی یادآوری کرد: ایران اسلامی نه به دست بیگانگان و آمریکا، بلکه توسط جوانان خلاق، مدیران لایق و سرمایه داران و صاحبان صنعت و تولیدکنندگان داخلی همین کشور ساخته می شود و دولت و مجلس باید حمایت همه جانبه از این نیروی انسانی کم نظیر داشته باشند.

دهقانی، پیشرفت های ایران در حوزه صنایع دفاعی، موشکی، نانوفناوری، دانش پهبادی و صنایع الکترونیکی را مرهون  وجه به جوانان و امکانات داخلی دانست و گفت: این رشد کم نظیر در تاریخ ایران، شعار «ما می توانیم» را به بهترین شکل ممکن به منصه ظهور رسانده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد عرصه جنگ نیست و باید پایه های آنرا برای مقابله با تحریم های دشمنان قوی تر کرد، افزود: قوی شدن اقتصاد جز با تحولات عمیق در حوزه صنعت و تولید ممکن نخواهد شد و این تحول بزرگ نیازمند تزریق منابع مالی است.

نماینده مردم ورزقان و هوراند در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تلفیق و ترکیب منابع مالی، صنعت، دانش و تولید می تواند اقتصاد کشور را دگرگون کرده و حرکت در مسیر تحقق جهش تولید را هموارتر سازد.

دهقانی، سرمایه گذاران و صاحبان صنایع را افسران و پاسداران حریم اقتصادی کشور خواند و اضافه کرد: باید با رفع موانع موجود و حمایت های گسترده از این طیف، ثروت و سرمایه آنها را به سمت تولید سوق دهیم.

وی توسعه و تقویت شرکت های دانش بنیان را از دیگر عوامل دخیل در توسعه اقتصادی کشور و تحقق جهش تولید بیان کرد و اظهار داشت: توسعه فعالیت های این شرکت ها در حقیقت راه میان بر برای دور زدن تحریم هاست و با تقویت این شرکت ها می توان مسیر حرکت انقلابی و جهشی از اقتصاد سنتی به سمت اقتصاد دیجیتال را تسریع کرد.

  • منبع خبر : ایرنا