نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد
نمایشگاه رینوتکس ۲۰۲۰ آغاز به کار کرد

هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات و استاندار آذربایجان‌شرقی و مسوولان استان به صورت مجازی آغاز به کار کرد. معاون وزیر ارتباطات روز شنبه در افتتاحیه این رویداد مجازی گفت: نمایشگاه رینوتکس یکی از اولین نمایشگاه های منطقه ای در حوزه نوآوری و استارت آپ ها […]

هشتمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، موسوم به رینوتکس ۲۰۲۰ با حضور معاون وزیر ارتباطات و استاندار آذربایجان‌شرقی و مسوولان استان به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

معاون وزیر ارتباطات روز شنبه در افتتاحیه این رویداد مجازی گفت: نمایشگاه رینوتکس یکی از اولین نمایشگاه های منطقه ای در حوزه نوآوری و استارت آپ ها و الگوی موفقی برای سایر استان های کشور است.

امیر ناظمی افزود: نمایشگاه رینوتکس، امروز به جایی رسیده که می تواند به عنوان الگوی موفق در برگزاری نمایشگاه های تخصصی در منطقه و کشور مطرح شود.

وی ادامه داد: برگزاری چند ساله این رویداد تخصصی قابل تقدیر است و می تواند به رشد اکوسیستم های محلی کمک کند.

ناظمی در خصوص حمایت های وزارت ارتباطات از سرمایه گذاران نیز گفت: سرمایه گذارانی که از شرکت های استارت آپ و طرح های دانش بنیان حمایت می کنند، ۵۰ درصد آورده آنان به عنوان سرمایه به صورت وام ارزان قیمت به سرمایه گذاران پرداخت می شود تا سرمایه گذران با ریسک کمتری سرمایه گذاری کنند.

وی اظهار کرد: حمایت های مستقیم و غیرمستقیم از این شرکت ها و سرمایه گذاران از اهمیت بالایی برخوردار است.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این رویداد مجازی با بیان اینکه گاه اتفاقات ناخواسته اسباب خیرمی شود، گفت: بحث کرونا ما را خواسته و ناخواسته به سمت و سوی دنیای مجازی و اینترنت سوق می دهد که نمایشگاه های علم و فناوری باید پیشرو در این عرصه باشند.

محمدرضا پورمحمدی افزود: یکی از افتخارات بزرگ جمهوری‌ اسلامی ایران، پیشرفت در عرصه های علمی و فناوری است به طوری که در دهه های گذشته سرفرازانه در راستای توسعه علمی گام برداشته ایم و رتبه ۱۶ دنیا را در ارتباط با پیشرفت های علمی و فناورانه به خود اختصاص داده ایم.

وی ادامه داد: با برگزاری این گونه نمایشگاه ها به دنبال رفع کاستی ها هستیم، هر چند در بحث تولید علم رتبه ۱۶ را داریم، ولی در بحث فناوری در جایگاه های هفتادم به بعد قرار داردیم، یعنی خواسته بین علم و عمل ما زیاد است و آنچنان که باید و شاید نمی توانیم دانش تولید شده در دانشگاه ها را به فناوری تبدیل کنیم.

پورمحمدی اظهار کرد: برگزاری این نوع نمایشگاه ها به ما کمک می کند تا سمت و سوی تجاری سازی دانشمندان سرعت بیشتر صورت گیرد.

وی ادامه داد: در نمایشگاه های قبلی فن بازار هم در کنار نمایشگاه داشتیم تا گپ موجود بین مراکز تولید علم مان را با مراکزی که کاربرد را عهده دار هستند، کوتاه کنیم و در هر نمایشگاهی۲۰۰ یا ۳۰۰ طرح تجاری سازی و در فن بازارها ارایه شده که امیدوارم امسال نیز این اتفاق رخ دهد.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یکی از فلسفه های برگزاری های نمایشگاه ها، به رخ کشیدن توانمندی های علمی در سطح ملی، منطقه ای و جهانی  است.

وی افزود: در گذشته در نمایشگاه ها فقط دستاوردها ارائه می شد، امام امروز نیازها نیز در این نمایشگاه ارائه می شود چرا که بحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر توانمندی های داخلی است و مطمئن هستیم دامنه تاثیر این نمایشگاه به مراتب وسیع تر خواهد بود.

پورمحمدی اظهار کرد: امیدوارم با همفکری و تعاملی که در استان وجود دارد، بتوانیم دامنه تاثیر نمایشگاه را هر سال بیشتر از گذشته در جامعه گسترش دهیم.

مدیرعامل سازمان عامل استقرار و توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نیز در این مراسم گفت: هشتمین نمایشگاه رینوتکس با ۲۰ زون تخصصی و ۷۸۸ ایده در ۲۵۰ غرفه طراحی شده که از امروز به مدت یک هفته برگزار می شود.

سعید غریب خواجه افزود: با توجه به شیوع کرونا، در همان روزهای آغازین کار، اقدامات لازم برای برگزاری نمایشگاه مجازی در کنار تمهیدات مورد نیاز برای برگزاری حضوری مدنظر قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در چهار بخش ایده‌های فناورانه و طرح‌های استارتاپی، توسعه و تجاری‌سازی فناوری، فروش محصولات فناورانه و دانش بنیان و معرفی نیازمندی‌های فناورانه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این نمایشگاه گفت: تجاری‌سازی فناوری، بسترسازی برای تکمیل چرخه‌ی علم تا فناوری و فناوری تا کسب و کار، شناسایی و معرفی نوآوری‌ها و اختراعات فناورانه و طرح‌ها و ایده‌ها ی دانش محور، معرفی توانمندیهای پژوهشی و فناوری و بسترسازی برای کاربردی کردن آن‌ها، ایجاد ارتباط بین دانشگاهیان و فناوران با بخش‌های مختلف اقتصادی و اجرایی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین المللی، گسترش همکاری‌های فناورانه منطقه‌ای، ملی و بین المللی، ایجاد فضای مناسب کسب و کار برای نخبگان علمی و فناوری و شکل گیری شرکت‌های دانش بنیان، جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری دانش بنیان و افزایش صادرات محصولات و خدمات دانش بنیان از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

  • منبع خبر : ایرنا