نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا
نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد در فرهنگ‌سازی برای قطع زنجیره انتقال بیماری کرونا

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی بر لزوم نقش‌آفرینی سازمان‌های مردم‌نهاد در جهت فرهنگ‌سازی برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تأکید کرد و گفت: نظارت اجتماعی بر عملکرد مردم و مسئولان در این زمینه باید توسط سمن‌ها جدی گرفته شود.

ه گزارش نهال امید، بدر شکوهی در نشست هم‌اندیشی اعضای کمیته سازمان‌های مردم‌نهاد ستاد استانی مدیریت و مقابله با کرونا، با قدردانی از فعالیت‌های بی‌نظیر سمن‌های استان در یک ماه اخیر، اظهار کرد: تشکل‌های مردمی در این مدت مسئولیت پذیری، همدلی و همبستگی میان مردم را در عرصه عمل به خوبی نشان دادند.

وی افزود: با اقدامات بهداشتی و درمانی و همراهی آحاد مردم می‌توانیم پدیده کرونا را مدیریت کنیم و نباید اجازه دهیم سایه ترس و یأس بر مردم چیره شود.

وی، راه‌اندازی پویش‌های مختلف توسط سمن‌ها را گامی موثر در مقابله با بیماری کرونا دانست و گفت: امسال دید و بازدیدهای سنتی را در عید نوروز باید متوقف کنیم در غیر این صورت عواقب این بی‌توجهی را در هفته دوم باید بپذیریم.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان شرقی همچنین از خدمات کادر درمانی استان تشکر کرد و گفت: با کمک‌های خیران، اقلام بهداشتی و ضد عفونی کننده در اختیار مردم ساکن در مناطق محروم قرار گرفته است و انتظار داریم مردم هم در این زمینه توصیه‌های بهداشتی را جدی گرفته و حساسیت موضوع را دریابند.

روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی