نقاشی دیواری بازار سماورسازان در مجاورت این بازار تاریخی تکمیل شد
نقاشی دیواری بازار سماورسازان در مجاورت این بازار تاریخی تکمیل شد

شهردار منطقه ۸ تبریز از تکمیل نقاشی دیواری بازار سماورسازان توسط واحد زیباسازی منطقه هشت و در مجاورت این بازار تاریخی خبر داد.

به گزارش نهال امید، علی مدبر با اعلام خبر فوق افزود: این اقدام به منظور هویت بخشی به منطقه تاریخی شهر و در راستای افزایش زیبائی های بصری منطقه، مشرف به بازار سماور سازان اجرایی شده است.

مدبر به همگون بودن این اثر هنری با بافت تاریخی شهر اشاره کرد و افزود: در اجرای این نقاشی دیواری، عناصر تاریخی از قبیل طاق های آجری و درب چوبی سنتی به همراه سایر وسایل قدیمی به چشم می آید که نوعی حس نوستالژیک در هر بیننده ای ایجاد کرده و اقدامی اثربخش در راستای شناساندن مشاغل سنتی این بازار است.

او افزود: در این نقاشی دیواری، شغل سماورسازی که از مشاغل قدیمی بازار تاریخی تبریز میباشد به صورت سه بعدی و کاملا ماهرانه به تصویر کشیده شده که به دلیل کیفیت بالای کار، منجر به افزایش زیبایی های بصری محدوده پل قاری و بازار سماور سازان شده است.

شهردار منطقه ۸ در پایان افزود: در حاشیه این نقاشی دیواری، تصویری از کوچه باغ های تاریخی تبریز که زمانی بخشی از باغ شهر تبریز بوده و متاسفانه در اثر مدرنیته شدن شهر نابود شده اند، به نمایش در آمده تا تکمیل کننده حس نوستالژیک برای عابران باشد.

  • منبع خبر : شهریار