نفوذ آب به زیر اتوبان پاسداران محتمل است
نفوذ آب به زیر اتوبان پاسداران محتمل است

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: به دنبال ریزش کوه در حاشیه اتوبان پاسداران، احتمال نفوذ آب به زیر این اتوبان وجود دارد.

به گزارش نهال امید، فریدون بابایی‌اقدم روز سه شنبه در گفت و گویی در خصوص بازدیدش از محل ریزش کوه در اتوبان پاسداران، اظهار کرد: ریزش کوه در اتوبان پاسداران، پس از تفرجگاه کوه عون بن علی و نرسیده به خروجی شهرک ارم اتفاق افتاده که باعث تخریب کانال جمع آوری آب‌های سطحی و گاردریل حاشیه اتوبان شده است.

وی افزود: صبح روز گذشته به همراه مدیرعامل سازمان عون بن علی و همکاران شهرداری منطقه یک بازدیدی از این محل انجام دادیم و تصمیماتی برای رفع خطر از این ناحیه گرفته شد.

بابایی ادامه داد: طی چند ماه گذشته، یکی از پیمانکاران پروژه رفع خطر از ضلع شرقی کوه عون بن علی را اجرا کرده بود و بر اساس دستور شهردار تبریز، همان پیمانکار در این ناحیه مستقر شده تا رفع خطر را انجام دهد.

وی از انحراف دکل‌های شرکت ایرانسل و برق طی این ریزش کوه خبر داد و گفت: این احتمال وجود دارد که تجمع آبی که موجب رواندگی و حرکت دامنه‌ای شده است، باعث تجمع آب در زیر اتوبان هم شده باشد بنابراین طی صحبتی با آقای شهردار، درخواست کرده‌ام که به طور سریع اقداماتی در این زمینه انجام شود تا نفوذ یا عدم نفوذ آب به زیر اتوبان مشخص شود.

این در حالی است که سه سال پیش ۱۶ میلیارد تومان برای بازسازی این اتوبان هزینه شد و در برخی قسمت های بزرگراه تا عمق سه متری خاکبرداری انجام شد.اتوبان پاسداران کمربندی شمالی شهر تبریز بوده و حلقه ارتباطی آزادراه تبریز – تهران و تبریز – جلفا محسوب می شود.