نشان درجه یک هنری به شاعر مراغه‌ای اعطا شد
نشان درجه یک هنری به شاعر مراغه‌ای اعطا شد

نشان درجه یک شعر آیینی، با تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان کشور به استاد کریمی مراغه‌ای اعطا شد.

به گزارش نهال امید، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: گواهینامه هنری درجه یک شعر آیینی کشور به پاس ۸۹ سال فعالیت شعری به استاد کریمی مراغه‌ای اعطا شده است. 

احمد دادرس فیاضی افزود: اعطای این نشان هنری به پاس سرودن بیش از ۳۵۰ هزار بیت شعر توسط این شاعر بلند آوازه آذربایجان است.

وی اضافه کرد: گواهینامه هنری درجه یک هنری، معادل دکترای است که با تصویب شورای ارزشیابی هنرمندان و نویسندگان کشور اعطا می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: استاد کریمی در طول عمر خود بیشترین شعر اجتماعی، طنز، مداحی و مرثیه کشور را سروده است.

دادرس فیاضی اضافه کرد: اشعار اجتماعی و طنز استاد کریمی در قالب ۲۵ جلد کتاب رنگارنگ و اشعار مرثیه و مداحی این استاد در قالب ۳۰ جلد چاپ و منتشر شده است.

میرزا حسین کریمی مراغه‌ای، شاعر معاصر کشورمان در خطه آذربایجان، متولد ۱۳۰۶ در مراغه و ساکن این شهر می باشد؛ کریمی مراغه ای، ادامه دهنده سبک سنّتی و کلاسیک شعر است و غالباً در اشعار طنز خود رسم و رسوم زمان خود را به باد انتقاد گرفته است. اکثر اشعار او هرچند به ترکی آذربایجانی سروده شده‌اند، ولی به علت مقید بودن به سبک قدیم و اوزان شعری با تعبیرات و اصطلاحات عربی و فارسی بسیاری آمیختگی دارند. 

استاد کریمی مراغه‌ای همچنان در سن ۹۳ سالگی در شهر مراغه زندگی و به خلق آثار ادامه می‌دهد؛ او با اینکه طنز پرداز است، از شاعران اهل بیت نیز می باشد و کتاب های نوحه هم دارد.

  • منبع خبر : ایرنا