نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ آذر اعلام می‌شود
نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس ۲۷ آذر اعلام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات آذربایجان‌شرقی از اعلام نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در هیأت‌های اجرایی در ۲۷ آذر خبر داد و گفت: کار بررسی صلاحیت داوطلبان تا ۲۶ آذر ادامه دارد.

مرتضی محمدزاده روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هیأت‌های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت دارند تا صلاحیت داوطلبان را با استناد به نتایج استعلام‌های صورت گرفته از مراجع چهارگانه و بررسی‌های محلی، بررسی کنند و در ۲۷ آذر نتایج این بررسی‌ها را به هیأت نظارت استان و همچنین داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، اعلام خواهند کرد.

وی افزود: داوطلبانی که صلاحیت آنها در هیأت‌های اجرایی احراز نشده است ۴ روز مهلت خواهند داشت تا اعتراض و شکایت خود را به هیأت نظارت استان اعلام کنند و هیأت نظارت نیز در مهلت قانونی ۲۰ روزه خود نسبت به بررسی شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده و همچنین سایر داوطلبان اقدام و اعلام نظر خواهد کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان اخبار منتشر شده در فضای مجازی درخصوص آمار داوطلبان تأیید یا رد صلاحیت‌شده در هیأت‌های اجرایی را نادرست خواند و گفت: هیأت‌های اجرایی تا ۲۶ آذر مهلت دارند تا صلاحیت داوطلبان را بررسی کنند و قطعاً این هیأت‌ها از همه مهلت زمانی خود برای بررسی دقیق‌تر صلاحیت‌ها استفاده خواهند کرد.

وی افزود: نتایج بررسی صلاحیت داوطلبان، صرفاً به هیأت نظارت و خود داوطلبانی که صلاحیت آنها احراز نشده، اعلام خواهد شد و اخبار منتشر شده در خصوص آمار تأیید یا رد صلاحیت‌ها واقعیت ندارد.
 

با توجه به انصراف ۶۷ داوطلب در مجموع صلاحیت ۷۲۹ داوطلب در ۱۳ حوزه انتخابیه استان آذربایجان شرقی در دست بررسی است.

بر اساس قانون ۲۷ آذرماه فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه رد طلاحیت داوطلبان را به صورت کتبی و محرمانه به خود شخص نام نویسی کننده ابلاغ می‌کنند.

  • منبع خبر : ایرنا