نامه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان به امام جمعه تبریز در خصوص مسائل زیست محیطی
نامه دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان به امام جمعه تبریز در خصوص مسائل زیست محیطی

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در نامه‌ای به امام جمعه تبریز، خواستار رسیدگی به اهمال کاری‌ها در خصوص مسائل زیست محیطی استان شدند. متن نامه به شرح زیر است: نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم با سلام و تحیات؛ […]

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های آذربایجان شرقی در نامه‌ای به امام جمعه تبریز، خواستار رسیدگی به اهمال کاری‌ها در خصوص مسائل زیست محیطی استان شدند.

متن نامه به شرح زیر است:

نماینده محترم ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه محبوب تبریز حجت الاسلام و المسلمین دکتر آل هاشم

با سلام و تحیات؛

پیرو مطالبه گری‌های پیشین تشکل‌های دانشجویی، من جمله دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان در خصوص مسائل زیست محیطی استان و شائبه‌های موجود در این زمینه، که متاسفانه به جز موارد محدود با شانه خالی کردن و فرار از پاسخگویی مسئولان همراه بوده است، در روزهای اخیر شاهد تغییرات مدیریتی در حوزه محیط زیست در استان می‌باشیم که به نظر می‌رسد تائیدی بر اهمال کاری‌های احتمالی درخصوص مسائل زیست محیطی استان باشد.

تعجب برانگیز این‌که، علی رغم مداومت گروه‌های زیست محیطی و فعالان استان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات و اتفاقات رخ داده در حوزه محیط زیست، بخش دولتی همواره بر رد و انکار موضوع پافشاری نموده است. درحالی که هیچ گونه شفاف سازی و اطلاع رسانی درخصوص تعیین صحت و سقم موضوع نیز رخ نداده است. به نظر می‌رسد که حداقل حق شهروندان و فعالان زیست محیطی اطلاع از اینگونه مسائل برای ایجاد آرامش خاطر و اعتماد عمومی است. 

مساله قابل توجه این است که خسارات ناشی از اهمال کاری‌های صورت گرفته در خصوص مسائل زیست محیطی را نمی‌توان با تغییر مدیر و آن هم با رویکرد سیاسی و بعد از تحمیل هزینه‌های فراوان بر محیط زیست جبران نمود. آنچه در معدن اندریان، کاوه سودای مراغه، پتروشیمی تبریز و … اتفاق افتاده است و سلامت شهروندان را به مخاطره انداخته است، نمی‌تواند با این روند جبران شود. اهمیت موضوع زمانی روشن تر می‌شود که بدانیم زیان‌های زیست محیطی ممکن است بعد از چندین دهه اثر خود را بر زیست بوم منطقه برجای گذارد. امری که در این میان کاملا نادیده انگاشته می‌شود. 

درخصوص اتفاقات رخ داده در دوران مدیرکل سابق محیط زیست استان و صحت و سقم موضوعات مطروحه، ما تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌ها حسب وظیفه مطالبه گری خود، لازم می‌دانیم که موضوع را برای حصول نتیجه و اعلام آن برای افکار عمومی پیگیری نماییم. امید است با رهنمودها و پیگیری‌های جنابعالی، مجموعه‌های متولی – از جمله دادگستری استان-  با بررسی موضوع پاسخی درخور ارائه نمایند. 

والسلام علی من التبع الهدی

دفاتر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های؛ تبریز- آزاد اسلامی تبریز- شهید مدنی آذربایجان- صنعتی سهند-  فرهنگیان تبریز- مراغه- بناب.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا