موزه مشاغل در آینده نزدیک مجدد دایر می‌شود
موزه مشاغل در آینده نزدیک مجدد دایر می‌شود

قائم مقام شهردار تبریز گفت: طی صحبت‌های انجام شده با چند مجموعه دار، موزه مشاغل با اقلام متنوع تاریخی مربوط به مشاغل، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد.

به گزارش نهال امید، رسول موسایی دیشب در گفتگو با رسانه‌ها در خصوص آخرین وضعیت موزه مشاغل اظهار داشت: اقلام موجود در موزه مشاغل تبریز متعلق به آقای سرابی اقدم بود و از مدت‌ها پیش وی در صدد انتقال این مجموعه بود.

او ادامه داد: احتمالاً آقای سرابی اقدم درصدد فروش تعدادی از این اقلام بود و یا برنامه‌ای برای جابجایی این اقلام داشت که به همین خاطر جلسات متعددی نیز با وی برگزار شد.

موسایی با تاکید بر اینکه محل موزه مشاغل در اختیار آقای سرابی اقدم است و کماکان نیز در اختیار وی قرار دارد، اضافه کرد: به رغم این، آقای سرابی اقدم اخیراً اقلام خود را از موزه خارج کرده و انتقال داده‌اند.

قائم مقام شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز همچنان در صدد حفظ موزه مشاغل است، یادآور شد: در این راستا شهرداری منطقه ۸ تبریز جلسات مختلفی با تعدادی از موزه داران، مجموعه داران و همشهریان علاقمند این عرصه که این اقلام را در اختیار داشته و قصد دارند مکانی مثل موزه راه اندازی کنند، داشته است و مقرر شده در آینده نزدیک ما این مجموعه را با نمایش اقلام آنان حفظ کنیم.

موسایی در پایان تصریح کرد: شهرداری تبریز وظیفه موزه داری را بر عهده ندارد و متولی مجموعه موزه‌ها سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است ولی تعدادی از موزه‌ها نیز با مدیریت شهرداری تبریز در اماکنی که در اختیار موزه داران قرار داده شده است، مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.