مهار کرونا در آذربایجان‌شرقی مستلزم همراهی مردم است
مهار کرونا در آذربایجان‌شرقی مستلزم همراهی مردم است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مهار شیوع ویروس کرونا در آذربایجان‌شرقی را مستلزم همراهی تمام عیار مردم با نظام سلامت و پایبندی آنان به رعایت دستورالعمل های بهداشتی دانست.

مهار کرونا در آذربایجان‌شرقی مستلزم همراهی مردم است

دکتر عباسعلی درستی روز دوشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: به رغم اینکه تعداد بیماران کرونایی آذربایجان شرقی در این روزها بسیار بالاست، هنوز مشکلی در پذیرش و درمان بیماران در استان وجود ندارد. 

وی شمار بستری های کرونایی در آذربایجان شرقی را یک هزار و ۶۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از این افراد زیر دستگاه تنفس مکانیکی (ونیتلاتور) هستند. 

درستی اضافه کرد: امیدواریم با رعایت مردم و کنترل بیماری در روزهای آینده مشکل جدی در مدیریت کووید ۱۹ پیش نیاید. 

وی با اشاره به مرگ ۲۲ تن بیمار کرونانی آذربایجان شرقی در شبانه روز گذشته گفت: این وضعیت نشان می دهد که بیماری هنوز کنترل نشده است.

درستی ادامه داد: روزانه نتیجه حدود یک هزار آزمایش کرونا در آذربایجان شرقی مثبت می شود، از این رو رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله اجتماعیا بیش از گذشته ضروری است.  

وی خاطر نشان کرد: اکنون ۱۷ شهرستان آذربایجان شرقی در وضعیت قرمز و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان زرد و آبی نداریم.  

بر اساس آخرین گزارش ها هفته گذشته در آذربایجان شرقی بیش از ۱۶هزار و ۵۰۰ نفر علیه کرونا واکسینه شدند.  

کادر بهداشت و درمان، نظام پزشکی، سالمندان تحت پوشش بهزیستی، جانبازان بالای ۷۰ درصد، پاکبانان و کادر آرامستان ها در آذربایجان شرقی تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند.  

  • منبع خبر : ایرنا