منطقه ویژه ای برای متوفیان کرونا در وادی رحمت تبریز اختصاص داده نشده است
منطقه ویژه ای برای متوفیان کرونا در وادی رحمت تبریز اختصاص داده نشده است

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز گفت: به لحاظ رعایت شان و منزلت متوفیان و نیز خانواده‌های آنان، منطقه ویژه ای برای این متوفیان در وادی رحمت اختصاص داده نشده بلکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دفن و تمام منطقه به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

به گزارش نهال امید، فرخ جلالی گفت: ‌از آنجا که حمل متوفیان ویژه مبتلا به کرونا تمهیدات بهداشتی خاصی می‌طلبد، خودرویی ویژه برای حمل اجساد آنان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این خودرو مجهز به یخچال و سردخانه بوده و ظرفیت حمل همزمان ۱۲ متوفی را دارا است.

به گفته جلالی، ‌ رانندگان این خودرو نیز به لباس و تجهیزات محافظ مجهز شده و آموزش های لازم به آنها ارائه شده است.

جلالی یادآور شد: پس از انتقال هر متوفی بیماری های عفونی، خودروی مذکور بر اساس پروتکل های بهداشتی به طور کامل ضدعفونی شده و برای عملیات‌های بعدی آماده می‌شود.

وی با اشاره به اظهارات اخیر شهردار تبریز در خصوص تمهیدات ویژه برای اجرای دستور اخیر مقام معظم رهبری در خصوص رعایت حداقل واجب در مورد دفن متوفیان مسلمان، خاطرنشان کرد: طبق توافق با ستاد پیشگیری از بیماری کرونا، مقرر شده متوفیان در بیمارستان تیمم داده شوند و فقط دفن آن‌ها توسط شهرداری انجام شود.

سرپرست سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با بیان اینکه از این پس فقط تدفین این متوفیان در وادی رحمت انجام خواهد شد افزود: به لحاظ رعایت شان و منزلت متوفیان و نیز خانواده‌های آنان، منطقه ویژه ای برای این متوفیان در وادی رحمت اختصاص داده نشده بلکه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، دفن و تمام منطقه به طور کامل ضدعفونی می‌شود.

وی با اشاره به برخی نگرانی ها در خصوص پساب های وادی رحمت، از تشکیل کارگروه ویژه برای اتصال فاضلاب این مجموعه به شبکه سراسری فاضلاب شهری خبر داد و گفت: با اینحال، دستگاه تصفیه اوزون و نیز تانکرهای سپتیک برای کلرزنی فاضلاب وادی رحمت در این مجموعه نصب شده و برای گندزدایی پسماند این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

روابط عمومی شهرداری تبریز