معرفی نزدیکان شورا برای استخدام در شهرداری‌ها ناپسند است
معرفی نزدیکان شورا برای استخدام در شهرداری‌ها ناپسند است

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: معرفی وابستگان و افراد نزدیک اعضای شوراهای اسلامی شهر برای استخدام در شهرداری‌ها، عملکردی زشت و ناپسند است.  جواد رحمتی روز چهارشنبه در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه هم اکنون فساد در شهرداری‌ها و برخورد با آن موضوع مهم این نهاد است، […]

 معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: معرفی وابستگان و افراد نزدیک اعضای شوراهای اسلامی شهر برای استخدام در شهرداری‌ها، عملکردی زشت و ناپسند است.

 جواد رحمتی روز چهارشنبه در دیدار با منتخبان دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر اینکه هم اکنون فساد در شهرداری‌ها و برخورد با آن موضوع مهم این نهاد است، افزود: باید در دوره جدید شوراها به این امر مهم توجه جدی شود.

وی اظهار کرد: باید توجه داشت شورایی که برای شهرداری‌ها در تعیین مدیران سهمیه تعریف می کند و افراد و نزدیکان خودشان را به شهرداری معرفی می کنند، هرگز نمی توانند در مقابل فساد و مسائل و مشکلات موجود وارد عرصه ضده و موفق عمل کند.

رحمتی نظارت را یکی از وظایف اصلی و ذاتی شوراهای اسلامی دانست و ادامه داد: شوراهای اسلامی باید شهرداری را موظف به ارائه میزان دارایی ها، املاک در اختیار و املاک به فروش رسانده، کنند تا بسیاری از مسایل غیرشفاف روشن شود.

وی اضافه کرد: برای مقابله با فساد باید به ساختارها توجه کرد و شهرداری که از سوی شورای اسلامی انتخاب می‌ شود باید از مصوبات شورا تبعیت کند نه فرد فرد اعضای شورا، که این مساله آسیب به جایگاه شوراها است.

رحمتی با بیان اینکه تبریز دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است و آذربایجان را با نام تبریز می‌شناسند، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر به جای کارهای روزمره باید با شناخت ظرفیت‌های این کلان‌شهر به فکر توسعه آن در همه ابعاد باشند.

فعالیت ششمین دوره شورای اسلامی از چهاردهم مردادماه جاری به طور رسمی آغاز می شود.

  • منبع خبر : ایرنا