معرفی سامانه‌های تماس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی
معرفی سامانه‌های تماس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی

با توجه به فرا رسیدن ایام‌ نوروز و تداوم فعالیت بخش کشاورزی آذربایجان شرقی، هم استانی‌های عزیز می‌توانند از ۲۷ اسفندماه تا ۱۴ فروردینماه ۱۴۰۱ شکایات، نظرات و انتقادات خود را مبنی بر بخش‌های مختلف کشاورزی استان به سامانه‌های موجود ارسال کنند.

به گزارش نهال امید بر اساس اهمیت بحث قیمت محصولات اساسی کشاورزی، سامانه ۱۲۴ واحد نظارت و بازرسی بر قیمت محصولات اساسی کشاورزی استان، منتظر شنیدن هرگونه شکایت از بابت گرانفروشی محصولات اساسی و تخلفات این حوزه است.

در صورت تماس با سامانه ۱۳۱ هم می‌توان شکایات‌ خود را در خصوص هرگونه زمین خواری و فعالیت تغییر کاربری غیرمجاز به  مدیریت امور اراضی استان اعلام کرد.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز با سامانه ۱۵۰۴ به مواردی چون آتش سوزی جنگل‌های ارسباران و هر گونه دخل و تصرف بر اراضی ملی و مراتع و سایر موضوعاتی که به منابع طبیعی و مراتع مربوط می‌شود، رسیدگی می‌کند.

شکایات مربوط به حوزه دام را نیز در تماس با سامانه ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان اعلام کرد.

کارشناسان سامانه ۱۵۵۹ باشگاه کشاورزان به صورت شبانه روزی به تمامی سوالات حوزه کشاورزی، از میزان کود مورداستفاده گرفته تا نحوه آبیاری مزارع و … پاسخ می‌دهند و در صورت نیاز به توضیحات بیشتر نیز افراد را به اساتید و کارشناسان متخصص حوزه معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش، تمامی سامانه‌های اعلام شده به صورت شبانه روزی آماده خدمت به مردم بوده و به شکایات و نظرات آن‌ها توسط کارشناسان رسیدگی می‌شود.