معاون استاندار: نظارت بر بازار در آذربایجان‌شرقی تشدید شود
معاون استاندار: نظارت بر بازار در آذربایجان‌شرقی تشدید شود

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی، مهمترین اولویت ستاد تنظیم بازار استان را تشدید نظارت بر بازار برای مقابله با هر نوع سوء استفاده احتمالی عنوان کرد.

به گزارش نهال امید، علی جهانگیری در جلسه تنظیم بازار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید در کنار یکدیگر در زمینه نظارت تلاش زیادی داشته باشیم و آن را جدی بگیریم خاطرنشان کرد: افزایش قیمت ها اصولی است و گرانفروشی انجام نمی‌شود اما باید با نظارت جدی برای جلوگیری از سوء استفاده برخی از افراد تلاش کنیم.

وی ادامه داد : بخشی از افزایش قیمت ها طبیعی است اما باید شرایطی تامین کنیم تا مردم بیشتر دچار مشکل نشوند و کمک کنیم که در توزیع کالاها دخالت های بیجا صورت نگیرد و مردم به راحتی کالاهای مورد نیازشان را تامین کنند.

جهانگیری با اشاره به اینکه باید به موضوع ارزهای تخصیص یافته نظارت بیشتری شود تاکید کرد: اگر عرضه با تقاضا همخوانی نداشته باشد هر قدر هم کالاها ارزان تهیه شود نظارت ما فقط مقابل سوء استفاده ها را می‌گیرد.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در تشریح مصوبات جلسه امروز ستاد تنظیم بازار استان گفت: در این جلسه قیمت هر کیلو مرغ برای مصرف کننده ۱۵ هزار و ۷۵۰ تومان تعیین شد.

وی همچنین با اشاره به مشکلات ناشی از انحصار واردات نهاده‌های دامی برای دامداران افزود: در این نشست مقرر شد از تولید کنندگان دام و طیور حمایت کنیم تا خودشان برای واردات اقدام کنند تا مصرف استان تامین و از انحصار نیز خارج شود.

وی افزایش سهمیه آذربایجان شرقی در تایر را دیگر مصوبه این نشست برشمرد و بر نظارتهای بیشتر در این بخش تاکید کرد.

جهانگیری ادامه داد: به علت افزایش نرخ ارز جذابیت صدور کالا از کشور در حوزه مواد غذایی افزایش داشته و امکان قاچاق را ایجاد می‌کند که قرارشد سازمانهای ناظر پیگیر این مسئله باشند و همچنین مقرر شد تمامی ورود کالا و توزیع آن در بین اصناف ثبت و ضبط شود .

  • منبع خبر : ایرنا