مصرف کندر و پاک سازی بدن
مصرف کندر و پاک سازی بدن

مصرف کندر خوراکی موجب تعادل هورمون ها به ویژه هورمون های تیروئید می شود و متابولیسم بدن را افزایش می دهد و همچنین به سم زدایی و پاک سازی بدن و به ویژه روده ها کمک می کند و با افزایش چربی سوزی باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

به گزارش نهال امید، کندر درحقیقت صمغ گیاهیبه همین نام است که مزه ای گس و تلخ دارد. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتیبرای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. این صمغ از زمان‌های بسیار قدیم توسط درمانگران طب سنتی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها مورد استفاده بوده و امروزه نیز به ۳ صورت خوراکی، موضعی و بخور مصرف می‌شود. به باور بسیاری از مردم، مصرف کندر افزایش حافظه و تقویت ضریب هوشی افراد می‌شود.
درمان سرطان از جمله فواید کندر هستند. گیاه کندر برای درمان عفونت کاربرد دارد. اکنون تحقیقات علمی، صمغ کندر را به درمان سرطان ارتباط می دهد.
صمغ کندر را معمولاً با اسپنددانه می سوزانند. طعم این عصاره بسیار تلخ است. نحوه استفاده آن

را کوبیده و هر روز صبح ناشتا یک قاشق مرباخوری از آن را در یک استکان آب حل کرده و مصرف کنید. می توانید آن را در دهان گذاشته و به صورت آدامس از آن استفاده کنید، البته در این حالت کندر کمی تلخ است.
کندر گرم و خشک است و از نظر خواص آن معتقدند که خشک کننده و قابض و بندآورنده خون است، گازها را تحلیل می برد و در تقویت حافظه بسیار موثر است، از خونریزی های خارجی و خونروی از سینه جلوگیری می کند و اگر با صمغ خورده شود برای رفع بدبویی بینی و تنگی نفس و سرفه مزمن رطوبتی موثر است، همچنین اگر با عسل خورده شود برای رفع فراموشی مفید است. اگر تا چند روز هر روز ۳ گرم آن را در آب بخیسانید و ناشتا بخورید برای رفع فراموشی و زیادی بلغم مفید است.
جویدن
کندر لثه را محکم می کند و بوی دهان را می زداید.
ترکیب‌های فعال موجود در صمغ کندر، مانع بروز سرطان پروستات می‌شود. این ترکیب اسیدی که از درخت صمغ کندر گرفته می‌شود به‌طور موثری سلول‌های سرطانی پروستات را از بین می‌برد.
کندر خواص ضدالتهابی داشته و برای بهبود بیماری های التهابی روده بسیار مفید است.

برای برطرف کردن جای زخم صورت و بدن مفید است. تغییرات پوستی حاصل از آکنه، جوش، آبله و… می تواند با استفاده از روغن کندر برطرف شود.کندر به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند. به تولید مناسب ادرار کمک کرده و باعث خروج سموم بدن از طریق ادرار  می شود.
کندر موثر در کاهش فشار خون است و در تولید مجدد سلول های سالم بسیار مفید است. اثرات مفید کندر کاهش قند خون، کاهش چربی خون و محافظت از کبد در بسیاری از بررسی ها مشاهده شده است.
کندر سفید بهترین نوع برای مصرف است کندر به درمان بیماری ها کمک می کند و باعث کاهش وزن می شود همچنین مصرف روغن کندر برای پوست و مو بسیار مفید است.
علیرغم خواص درمانی و فواید بیشمار کندر همانند تمام گیاهان دارویی در مورد کندر نیز استفاده صحیح و به اندازه باید مورد توجه قرار بگیرد. به ویژه مصرف کندر در بارداری که باید حتما با احتیاط صورت گرفته و زیاده روی نشود.
مصرف کندر به حفظ عملکرد کلیوی کمک می کند و موجب تولید مناسب ادرار و خروج سموم بدن از طریق ادرار می شود.
جویدن کندر علاوه بر بی خوابی، بوی بد دهان را نیز درمان می کند.
روغن کندر برای درمان معده درد و ناراحتی ها و دردهای شکمی مفید است و موجب هضم بهتر و کم کردن گازهای روده می شود.
می توان کندر را کوبید و یک قاشق مرباخوری از آن را به لیوانی آب اضافه و میل نمود. ناگفته نماند استفاده کندر تا دو هفته مفید است و استفاده طولانی عوارضی به همراه دارد.
از مضرات مصرف بیش از اندازه کندر در بارداری افزایش احتمال بیش فعالی کودکان است. تحقیقاتی که روی بیش از ۱۰۰ نفر از مادرانی که قبل از زایمان به مدت طولانی(۳ تا ۴ ماه) از کندر استفاده کرده اند معلوم شد که مصرف بیش از حد آن موجب بیش فعالی کودکان آنها شده اما مادرانی که به مدت یک ماه یا کمتر از کندر استفاده کرده‌اند کودکانشان بیش فعال نشده و همچنین از هوش بالایی برخوردارند.

  • نویسنده : امیرمسعود طایفه سلطانخانی
  • منبع خبر : نهال امید