مسیر تولید باید هموارتر شود
مسیر تولید باید هموارتر شود

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از تولیدکنندگان و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: در کنار افزایش نظارت‌ها و کنترل‌ها، مسیر تولید نیز باید هموارتر شود. محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات صنایع غذایی استان، با بیان این‌که صنایع غذایی و دارویی از جمله صنایع پیشرو استان هستند، افزود: تولید استاندارد و ارتقای […]

استاندار آذربایجان‌ شرقی با تاکید بر ضرورت حمایت جدی از تولیدکنندگان و حفظ حقوق مصرف‌کنندگان، گفت: در کنار افزایش نظارت‌ها و کنترل‌ها، مسیر تولید نیز باید هموارتر شود.

محمدرضا پورمحمدی در جلسه بررسی مشکلات صنایع غذایی استان، با بیان این‌که صنایع غذایی و دارویی از جمله صنایع پیشرو استان هستند، افزود: تولید استاندارد و ارتقای کیفیت این صنایع جز دغدغه‌های مدیران اجرایی و دستگاه‌های نظارتی است.

وی با اشاره به این‌که گاه به دلیل اختلاف نظر و یا متفاوت بودن آزمایشگاه‌ها این صنایع با مشکلاتی مواجه می‌شوند، ادامه داد: بر همین اساس از مجموعه دستگاه‌هایی که ناظر و مجری این صنایع هستند، جهت بررسی و رفع مشکلات در این جلسه دعوت شده است.

وی هدف از این جلسه را افزایش دقت نظارت‌ها به گونه‌ای که به تولید و کیفیت محصولات لطمه وارد نشود، عنوان کرد و گفت: مراحل رسیدگی به مشکلات این واحدها نیز باید کوتاه‌تر شود.

پومحمدی تاکید کرد: محصولات دارویی و پزشکی در کمیته انطباق معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بررسی و رسیدگی شود تا روند رسیدگی و تعداد پرونده‌ها کاهش یابد.

وی گفت: اگر پرونده‌ای دارای مشکلی فراتر از کمیته انطباق باشد باید در کمیته ماده ۴۲ استاندارد مطرح و بعد از جمع‌بندی اگر قابل چشم ‌پوشی نیست و جرمی اتفاق افتاده باید در دستگاه قضایی مطرح شود.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این جلسه مدیران واحدها و صنایع تولیدکننده مواد غذایی نیز مسائل و مشکلات این صنعت را مطرح کردند.

انتهای پیام 

  • منبع خبر : ایسنا