مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی شد
مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی شد

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از اساتید، جعفر رازقی به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی شده و از زحمات جلیل شفق قدردانی به عمل آمد. میررضا مجیدی در این مراسم، ضمن تجلیل از زحمات هشت ساله دکتر شفق در بسیج اساتید دانشگاه و آرزوی توفیق برای دکتر رازقی در مسئولیت جدید، […]

طی مراسمی با حضور رئیس دانشگاه تبریز و جمعی از اساتید، جعفر رازقی به عنوان مسئول بسیج اساتید دانشگاه تبریز معرفی شده و از زحمات جلیل شفق قدردانی به عمل آمد.

میررضا مجیدی در این مراسم، ضمن تجلیل از زحمات هشت ساله دکتر شفق در بسیج اساتید دانشگاه و آرزوی توفیق برای دکتر رازقی در مسئولیت جدید، افزود: به استناد مضمون آیه قرآنی «همواره بایستی از میان شما جمعی باشند که مردم را به خیر و امر به معروف و نهی از منکر دعوت نمایند» افرادی باید باشند تا در راستای اهداف جمهوری اسلامی ایران دیدگاه‌های فکر و فرهنگی را برای نسل جدید تبیین کرده و آن‌ها را با مسائل دوران انقلاب و زمان حاضر آشنا کند.

وی وحدت و همدلی را رمز موفقیت ملت ایران در انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: به حرمت خون شهدا، بایستی همه آحاد جامعه با همدلی در راستای آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد انوری مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز ضمن تبریک ایام مبارک ماه رجب، از تلاش‌ها و زحمات شفق مسئول سابق بسیج اساتید دانشگاه تبریز تجلیل و قدردانی کرد و نهادسازی، مسئله شناسی و همگرایی همه جریانات فکری در راستای اهداف انقلاب اسلامی را از خصوصیات بارز امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست.

وی حفظ و تقویت جبهه انقلاب، مرزشناسی و تبیین مرزهای انقلاب، شناخت جبهه حق را از مهمترین مسائل کشور در آستانه انتخابات ریاست جمهوری برشمرد و افزود: لازم است ضمن مدارا کردن با گروه‌های فکری انقلابی و تقویت وحدت برای جذب حداکثری تلاش کنیم تا با وسعت بخشیدن به گروه‌های جذب شده در دامن انقلاب و دوری از جریان نفاق با اراده کارساز جمهور مردم انتخابات را برگزار کنیم و با مدارا و جلوگیری از بهانه جویی دشمن مانع جدا شدن گروه‌های مختلف از نظام بشویم.

در ادامه مراسم ابراهیم محمدی رئیس بسیج اساتید آذربایجان شرقی، دانشگاه‌ها را موتور پیشران جامعه و مبدا علم و فناوری دانست و افزود: ایجاد نشاط علمی، نشاط معنوی و نشاط سیاسی را از مهمترین وظایف بسیج اساتید در دانشگاه تمدن ساز است و در این راستا و به استناد سند راهبردی گام دوم انقلاب بایستی ضمن برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی و آسیب شناسی با ارائه راهبرد در راستای اهداف نظام مقدس جمهموری اسلامی ایران گام برداریم.

در ادامه دکتر جلیل شفق ضمن تشکر از حمایت‌های مسئولان و اساتید دانشگاه از وی طی هشت سال مسئولیت، برای مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه آرزوی توفیق کرد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، جعفر رازقی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه تبریز دانشیار دانشکده علوم طبیعی و مدیر امور فرهنگی دانشگاه تبریز بوده و فارغ التحصیل رشته بیولوژی مولکولی و بیوتکنولوژی از دانشگاه LMU مونیخ آلمان است. چاپ ۱۲ مقاله در مجلات ISI و علمی پژوهشی، ارائه ۱۴ مقاله در همایش‌های ملی و بین المللی، اجرای سه طرح تحقیقاتی، ترجمه دو کتاب تخصصی، مدیر گروه علوم گیاهی، دبیر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشکده علوم طبیعی، مشاور دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشکده علوم طبیعی، مشاور فرهنگی سازمان ملی جوانان استان و … از جمله سوابق علمی و اجرایی وی است.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا