مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی تشریح کرد: نقش رسانه ها در پیشگیری از فساد و ارتشا با نگاه عبرت آموز
مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی تشریح کرد: نقش رسانه ها در پیشگیری از فساد و ارتشا با نگاه عبرت آموز

ظرفیت رسانه های استان برای یاری دستگاه قضا در مبارزه با مفاسد و احقاق حقوق عامه

به گزارش نهال امید، مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی ، اراده قاطع نظام برای مبارزه با فساد به ویژه مفسدین دانه درشت را حائز اهمیت خاص برای افکار عمومی دانست که به یکی از داغ ترین موضوعات تبدیل شده است.
رامین نظامی خواه گفت: استقبال مردم از برخورد بدون رودربایستی و پرهیز قوه قضائیه از سیاسی کاری در مواجهه با متهمان برای مردم امیدبخش و دلگرم کننده است.
این کارشناس ارشد ارتباطات افزود: نقش رسانه ها در ارائه قرائت صحیح از روند رسیدگی به پرونده های فساد نیز اهمیتی خاصی دارد تا برخوردهای سیاسی و باندی با مواردی چون دادگاه طبری خنثی شده و واقع نمایی جایگزین تحلیل های منفعت طلبانه ای شود که میخواهند افکار عمومی جامعه را از اصل ماجرا گمراه کند.
نظامی خواه بیان داشت: اینک که قوه قضائیه در سطح کلان توصیه اکید رهبر معظم انقلاب در توجه به پیوست رسانه ای اقدامات قضایی بویژه در پرونده های جنجالی برای خنثی کردن عملیات روانی مداوم و پیچیده دشمن را با علنی کردن دادرسی به پرونده هایی از این دست تا حدودی عملیاتی کرده است؛ ضروری است رسانه ها به بهانه پرونده طبری، افکار عمومی را با ابعاد مهم فساد از نوع ارتشا آشنا کنند چرا که کارگزاران در رده های مختلف با وسوسه هایی از این جنس مواجه اند.
وی ادامه داد: اینجاست که عبرت آموزی بعنوان یک اصل و ارزش خبری باید جایگزین نگاه زرد به مقوله برخورد با مفاسد شود تا بدین ترتیب پیشگیری از این رذیله اداری فرهنگ سازی شود نه آنکه خدایی نکرده اشاعه فحشا و عادی سازی فساد اتفاق افتد.
وی انتظار اهالی رسانه از دستگاه قضا را تعمیم یافتن نگاه فرصت محور قوه قضاییه به رسانه در تمام سطوح دانست تا در مسیر احقاق حقوق عامه و پیشگیری از تکرار مفاسد اقتصادی و پرونده های مهم محلی نیز دادسراها و دادگستری ها از ظرفیت رسانه ها در اطلاع رسانی هوشمندانه و نمایش اقتدار قانونی در برخورد با مفاسد بهره مند شوند.

  • منبع خبر : فارس