مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز تا یک سال به بهره برداری می‌رسد
مرکز دفن بهداشتی پسماند تبریز تا یک سال به بهره برداری می‌رسد

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز از اتمام و بهره برداری از مرکز دفن پسماند تبریز به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی کشور طی مدت یک سال خبر داد.

به گزارش نهال امید، علیرضا اصغری در حاشیه انفجارهای کنترل شده در مرکز دفن پسماند تبریز دراظهار کرد: این پروژه توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به عنوان پیمانکار و بازوی توانمند شهرداری تبریز، اجرایی می‌شود.

وی افزود: پروژه مرکز دفن پسماند تبریز، پروژه‌ای مهم و ضروری است که توجه به مدت زمان اجرای آن برای ما بسیار اهمیت دارد، چراکه بر اساس دستور سازمان حفاظت محیط زیست و وزارت کشور، این اقدامات باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی شود.

وی در خصوص انفجارهای کنترل شده در این پروژه، گفت: انفجارهای آرام و کنترل شده امروز با اخذ مجوزهای لازم از مراجع ذی‌صلاح انجام شده و توسط موسسه عاشورا و زیر نظر ناظرین معاونت فنی عمرانی شهرداری تبریز انجام شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز تشریح کرد: در صورت خودداری از انفجارهای امروز، پروژه مرکز دفن پسماند تبریز پنح سال به تعویق می‌افتاد، ولی هم اکنون با این اقدام طی مدت یک سال شاهد بهره برداری و اجرای این پروژه خواهیم بود.

وی، هدف از اجرای سریع این پروژه را کاهش مخاطرات زیست محیطی دانست و گفت: شهردار تبریز، اعضای شورای شهر و مدیران استانی جهت به حداقل رساندن مخاطرات زیست محیطی و حل این مشکلات برنامه ریزی داشته‌اند که بر این اساس باید در حداقل زمان ممکن این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، وی با اشاره به مستندسازی اقدامات انجام شده برای اجرای این پروژه، خاطرنشان کرد: امروز نیز کارشناسانی از تمام مراجع جهت مستندسازی حضور دارند، چرا که چنین پروژه‌ای با این حجم، اقتدار و سرعت زمان اجرا تا کنون در هیچ نقطه‌ای از کشور انجام نشده است.

  • منبع خبر : ایسنا