مرمت و ثبت جهانی مشترک پل‌های تاریخی خداآفرین با جمهوری آذربایجان در دستور کار وزارتخانه
مرمت و ثبت جهانی مشترک پل‌های تاریخی خداآفرین با جمهوری آذربایجان در دستور کار وزارتخانه

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از قرارگیری توسعه دیپلماسی گردشگری، مرمت و ثبت جهانی مشترک پل‌های تاریخی خداآفرین با جمهوری آذربایجان در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.  علی اصغر مونسان در بازدید از پل های تاریخی خداآفرین، با اشاره به این‌که شهرستان خداآفرین به لحاظ قرارگیری در منطقه آزاد ارس و همجواری با […]

وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور از قرارگیری توسعه دیپلماسی گردشگری، مرمت و ثبت جهانی مشترک پل‌های تاریخی خداآفرین با جمهوری آذربایجان در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.

 علی اصغر مونسان در بازدید از پل های تاریخی خداآفرین، با اشاره به این‌که شهرستان خداآفرین به لحاظ قرارگیری در منطقه آزاد ارس و همجواری با کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: خداآفرین سفیر فرهنگی، تاریخی و دیپلماسی گردشگری منطقه شمال غرب کشور محسوب می‌شود که باید در راستای ارتقا سطح زیرساخت‌های آن اقدامات ویژه‌ای انجام شود.

وی با اشاره به این‌که پل‌های تاریخی خداآفرین به لحاظ قدمت و موقعیت ویژه بین کشور ایران و جمهوری آذربایجان، باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه پل‌های تاریخی خداآفرین طی سال‌ها دچار آسیب‌های جدی شده است که مرمت اضطراری آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

به‌ گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، مونسان با اشاره به این‌که مرمت و ثبت جهانی پل‌های تاریخی خداآفرین به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان، توسط این وزارت پیگیری خواهد شد، گفت: با توجه به این‌که این پل‌های تاریخی با جمهوری آذربایجان مشترک است، لذا رایزنی با همتای آذربایجانی را در دستورکار قرار خواهیم داد تا علاوه بر اقدام به مرمت و ثبت جهانی مشترک پل‌های تاریخی خداآفرین، دیپلماسی گردشگری دو کشور را توسعه دهیم.

انتهای پیام

  • منبع خبر : ایسنا