مرغداران نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند
مرغداران نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مرغداران به هیچ وجه نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند و مسئولان فنی دامپزشکی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، موظف هستند تمام سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل دامپزشکی استان و سازمان دامپزشکی کشور را به مرغداران و کشتارگاه‌ها ابلاغ کرده و بر نحوه […]

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی گفت: مرغداران به هیچ وجه نمی‌توانند مرغ را در کشتارگاه به صورت قطعه بندی به فروش برسانند و مسئولان فنی دامپزشکی که در کشتارگاه‌ها حضور دارند، موظف هستند تمام سیاست‌های سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل دامپزشکی استان و سازمان دامپزشکی کشور را به مرغداران و کشتارگاه‌ها ابلاغ کرده و بر نحوه اجرای دستورات توسط مرغداران و کشتارگاه‌ها نظارت کنند.

امیرحسین بهداد در جلسه وبینار با مدیران جهادکشاورزی و دامپزشکی شهرستان‌ها، گفت: روسای دامپزشکی شهرستان‌ها موظف هستند تا هماهنگی لازم را با جهادکشاورزی در نظارت بر تولید و بازار مرغ داشته باشند و هر چه که سازمان تایید و ابلاغ کند، مورد تایید دامپزشکی استان است.

وی با بیان این‌که ادارات دامپزشکی شهرستان‌ها با مرغداران گران فروش برخورد می‌کنند، ادامه داد: نهاده‌های دامی با پول بیت المال و یارانه دولتی در اختیار مرغداران قرار گرفته است، در نتیجه مرغ باید به قیمت مناسب در اختیار مردم قرار بگیرد.

وی با اشاره به ممنوعیت خروج مرغ زنده از استان، ادامه داد:  مجور فروش به خارج از استان داده نمی‌شود مگر این‌که مرغ مادر و یا تخم گذار باشد.

وی گفت: از امروز تا اطلاع ثانوی حضور مسؤلان فنی در کشتارگاه به عنوان نماینده دولت الزامی است و باید تا آخرین لحظه بسته شدن کشتارگاه در آنجا حضور داشته باشند و وظایف خود را به صورت دقیق انجام دهند.

وی افزود: مسؤلان فنی در کشتارگاه‌ها باید وزن اعلامی هر روز را بر اساس وزن برگه باسکول اعلام کنند و بر حسب قطعه و به صورت تخمینی نباشد.

مدیرکل دامپزشکی استان تاکید کرد: کشتارگاه‌ها بدون مجوز کشتار، حق کشتار مرغ را ندارند و مجوزهایی که برای کشتار داده می‌شوند نیز باید با تایید تخلیه مطابقت داشته باشد، در غیر این صورت باید تا ۲۴ ساعت آخرین وضعیت مجوز تایید تخلیه از معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان استعلام شود.

به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، وی با اشاره به بحران کاهش تولید مرغ، گفت: بحران‌های سخت تری مثل بیماری آنفولانزا را پشت سر گذاشته‌ایم و امیدواریم تا هر چه سریعتر این مشکل با همکاری دستگاه‌های مرتبط به اتمام برسد.

  • منبع خبر : ایسنا