مردم تبریز و آذربایجان با حضور در انتخابات پیشتازی خود را نشان دهند
مردم تبریز و آذربایجان با حضور در انتخابات پیشتازی خود را نشان دهند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از مردم قهرمان تبریز و آذربایجان می‌خواهم با حضور در انتخابات بار دیگر پیشتازی خود را در مسیر انقلاب نشان دهند. حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام به همه‌ی […]

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: از مردم قهرمان تبریز و آذربایجان می‌خواهم با حضور در انتخابات بار دیگر پیشتازی خود را در مسیر انقلاب نشان دهند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به ایام رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام به همه‌ی ما فهماند که انسان کامل بودن افسانه نیست و حرکت امام ما را به یاد امامان می‌انداخت و امام همواره حامی محرومین بود.

وی ادامه داد: ایستادگی امام در برابر مستکبرین و اعتقاد ایشان به وحدت مسلمانان نباید فراموش شود و رهبر معظم انقلاب نیز همان خط و مشی امام را ادامه دادند و همانند امام به ما درس ایستادگی و مقاومت را یاد می‌دهند.

وی در تشریح ویژگی های شخصیتی امام خمینی(ره) نیز گفت: خدا محوری، حق پذیری، توکل بخدا در برابر دشمنان، وقت شناسی، نظم، آراستگی و بهداشت فردی، آرامش خاطر، شجاعت، هنر ورزی و هنر دوستی، برخورد با نظام بین الملل بعد از تسخیر لانه‌ی جاسوسی،رفتار امام در محور سیاست خارجی، عدم اتکا به غرب و شرق، حفط کیان کشور و تمامیت ارضی، دعوت به ارزشهای توحیدی، دفاع از شرافت نظام و مبارزه‌ی راهبردی با رژیم غاصب صهیونیستی از ویژگی های بارز امام بود.

نماینده‌ی ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به بیانات امروز رهبر انقلاب افزود: رهبر انقلاب امروز سخنان ارزشمندی را بیان کردند و فرمودند که مهمترین ابتکار امام، انقلاب اسلامی بود و برای هیچ نظامی به اندازه‌ی  جمهوری اسلامی توسط افراد و گروه های مختلف پیش بینی زوال نشده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد قیام ۱۵ خرداد مردم قم نیز اظهار کرد:  ۱۵ خرداد مفتاح نجات اسلام، سند جنایت رژیم پهلوی، سند مخالفت ملت با استعمار جهانی و سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی به رهبری امام بود که اکثر قیام کنندگان و شهدای این‌ روز از طبقه‌ی محروم جامعه بودند.

امام جمعه تبریز در خصوص انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تاکید کرد: در انتخابات شوراهای شهر سعی کنیم به کسانی رای دهیم که دارای روحیه‌ی بسیجی بوده و همچنین نسبت به وظایف قانونی شورای شهر آشنا باشند.

وی ادامه داد: کسانی باید برای شورای شهر و روستا انتخاب شوند که با دوری از مناقشات جناحی تنها به فکر خدمت به مردم و دارای سابقه‌ی درخشان در خدمت به مردم باشند و نباید کسانی که تنها با هدف انتخاب شهرداران مناطق به شورا می روند انتخاب شوند و افراد باید دارای نیتی الهی باشند.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز خاطرنشان کرد: نتیجه‌ی انتخابات ریاست جمهوری نه تنها  برای خود فرد انتخاب کننده بلکه برای کل کشور تاثیر دارد لذا باید انتخاب صحیحی داشته باشیم.

وی به تلاش رسانه های معاند در خصوص عدم حضور مردم در انتخابات اشاره کرد و افزود: از انتخابات قهر نکنیم و وجود مشکلاتی مانند تورم، کم ارزشی پول ملی و … دلیلی بر قهر از انتخابات نیست ما باید خود را در نتیجه‌ی انتخابات دخیل کرده و منویات امام و رهبر انقلاب را ملاک قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی متذکر شد: دشمن تلاش می‌کند تصویر مخدوشی از نظام را نشان داده و با ایجاد یاس و ناامیدی نسبت به آینده و دروغ پراکنی و دوگانگی مردم را نسبت به حضور در پای صندوق ها سست کند. 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: باید مکانیزمی را ایجاد کنیم تا مردم نسبت به آینده امیدوار باشند و من از مردم تبریز و آذربایجان قهرمان می‌خواهم همانطور که  همیشه و در دوران مختلف انقلاب پیشتاز بوده اند، امسال نیز با حضور هرچه بیشتر در انتخابات پیشتاز شویم تا بار دیگر  پیشتازی مردم آذربایجان و تبریز در تاریخ انقلاب باقی بماند.

وی در پایان سخنان خود گفت:  کسانی که روحیه‌ی دینی ندارند نیز باید در سرنوشت کشور دخیل شوند و بخاطر ایران عزیز و قهرمان در این انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام

  • منبع خبر : نهال امید