مردم آذربایجان شرقی در رزمایش کمک مومنانه خود را نشان دادند
مردم آذربایجان شرقی در رزمایش کمک مومنانه خود را نشان دادند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رهبر انقلاب اسلامی در نیمه شعبان امسال مردم را به رزمایش کمک مومنانه دعوت کردند که مردم آذربایجان شرقی در این رزمایش واقعاً خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در گفتگویی ابراز داشت: یکی از توصیه‌های فردی پیامبر اکرم (ص) این بود که در ایام ماه رمضان، هیچ وقت افراد نیازمند و گرسنگان را فراموش نکنیم و در وقت تشنگی و گرسنگی به یاد قیامت بیفتیم.

وی افزود: انسان در ماه مبارک رمضان می‌تواند توبه کند، اگر در این ماه نتواند خود را مورد بخشش و مغفرت خداوند قرار دهد، در چه ماه دیگری می‌تواند مورد بخشش قرار بگیرد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه ماه رمضان بهترین فرصت برای انسان است تا ارتباط خود را با خداوند بیشتر کند، تاکید کرد: انسان در ماه رمضان نباید از دعا غافل باشد، دعای نماز یکی از بهترین زمان‌ها برای درخواست از خداوند برای استجابت دعاهاست.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ادامه داد: برخی مواقع دعاهای ما مستجاب می‌شود اما ما بی خبر هستیم، دعایی که ما از خداوند می‌خواهیم شاید مصلحت ما نداند و مشابه آن را به ما عنایت کند؛ البته انسان باید از ته دل و امیدوارانه خدای خود را صدا بزند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به ثواب دو چندان عبادت در ماه رمضان عنوان کرد: در ماه رمضان، می‌توان با طولانی کردن سجده در نماز، از بار گناهان کم کرد.

وی گفت: پیامبر اسلام فرموده اند: هر کسی بیشتر بر من صلوات بفرستد خداوند متعال روزی که وزنه اعمالش کم باشد، در سایه صلوات بر محمد و آل محمد زیاد می‌کند.

امام جمعه تبریز در ادامه، تلاوت قرآن را از دیگر توصیه‌های پیامبر در ماه رمضان عنوان کرد و گفت: هر کسی یک آیه از آیات قرآن مجید را در ماه رمضان تلاوت کند، مانند کسی است که در غیر از ماه رمضان کل قرآن را ختم کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ابراز داشت: هر کسی در این ماه اخلاق خود را حسنه کند، برای او وسیله‌ای از پل صراط در قیامت خواهد بود، جایی که قدم‌ها در آنجا لرزان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در بخش دیگری به دستورات اجتماعی پیامبر در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: پیامبر اکرم در خطبه شعبانیه، سفارش کردند که بالادستان نسبت به زیردستان خود سخت نگیرند تا خداوند نیز در روز قیامت برای آنها آسان بگیرد.

وی گفت: در سال‌های گذشته هم تاکید کردیم که ادارات استان از بودجه‌های دولتی افطاری ندهند، اگر فردی به یک نفر روزه دار افطاری دهد، مانند آزاد کردن یک بنده است که موجب آمرزش گناهان می‌شود.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: صدقه دادن در هر زمانی به ویژه ماه مبارک رمضان، از بهترین اعمال حسنه است که انسان را از بلاها دور نگه می‌دارد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در بخش دیگری تاکید کرد: رهبر انقلاب اسلامی در نیمه شعبان امسال مردم را به رزمایش کمک مومنانه دعوت کردند، مردم آذربایجان نیز در این رزمایش واقعاً خود را نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم افزود: مساجد در این ایام پررونق هستند و به فرمایش رهبر انقلاب لبیک گفته اند و احسان و نیکی در این ایام به یک رزمایش تبدیل شده است.

مهر