مدیریت کرونا در آذربایجان شرقی از متوسط کشوری بهتر است/ حضور یک دوم کارکنان در ادارات استان
مدیریت کرونا در آذربایجان شرقی از متوسط کشوری بهتر است/ حضور یک دوم کارکنان در ادارات استان

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از مردم، اصناف و کسبه استان به دلیل همراهی‌ در رعایت محدودیت‌های کرونایی دو هفته گذشته، گفت: در سایه همین همراهی، عملکرد استان در مدیریت بیماری کویید ۱۹ از متوسط کشوری بهتر است. محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با بزرگداشت یاد و خاطره شهید فخری […]

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از مردم، اصناف و کسبه استان به دلیل همراهی‌ در رعایت محدودیت‌های کرونایی دو هفته گذشته، گفت: در سایه همین همراهی، عملکرد استان در مدیریت بیماری کویید ۱۹ از متوسط کشوری بهتر است.

محمدرضا پورمحمدی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا با بزرگداشت یاد و خاطره شهید فخری زاده اظهار کرد: به برکت حمایت و همراهی مردم فهیم آذربایجان شرقی توانستیم از وضعیت قرمز به وضعیت نارنجی برسیم.

وی افزود: براساس اعلام وزیر بهداشت در بهار سال آینده واکسن تولید داخل را خواهیم داشت که این مهم به برکت وجود دانشمندان و متخصصان داخلی است.

وی گفت: پیش بینی سازمان بهداشت جهانی برای کشور ما روزانه ۸۰۰ فوتی در پاییز بود که با اقدامات خوبی که انجام گرفت روند پیشرفت بیماری کنترل شد و توانسیم میزان مرگ و میر روزانه را از ۴۰۰ نفر به حدود ۳۰۰ نفر کاهش دهیم.

پورمحمدی با بیان این‌که دو هفته خیلی خوبی در کشور و استان سپری کردیم، اظهار کرد: با اعمال محدودیت‌ها و همراهی مردم میزان بستری‌های بیمارستانی در آذربایجان شرقی روند کاهشی پیدا کرده است.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز در کشور و استان عقب ماندگی نداشتیم و اقدامات و برنامه ریزی های تا حدود زیادی پیشگیرانه بوده است و در هیچ مرحله ای از بهداشت، درمان و تامین اقلام مورد نیاز غافلگیر نشدیم.

وی ادامه داد: اعمال محدودیت‌ها نشان داد که وقتی همه بخواهند، خواهیم توانست مدیریت خوبی بر روند کاهش شیوع بیماری داشته باشیم و آن را کنترل کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: یک سوم راه را در دو هفته گذشته طی کرده‌ایم که اگر این اهتمام ادامه پیدا کند، خواهیم توانست از وضعیت نارنجی به زرد و سپس به سفید برسیم.

وی با تاکید بر این‌که مدیریت هوشمند مبارزه با کرونا در کشور خوب پیش رفته است، اظهار کرد: باید بر مبنای عقلانیت جمعی تصمیم گرفت و نباید تابع احساسات شویم.

وی تاکید کرد: در بحث مقابله با کرونا موظف هستیم بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا عمل کنیم و از شنبه هفته آینده در شهرهای نارنجی استان گروه‌های یک و دو و در شهرهای زرد استان نیز گروه‌های یک، دو و سه اجازه فعالیت خواهند داشت و حضور کارکنان عادی در ادارت نیز از یک سوم به یک دوم افزایش خواهد یافت.

پورمحمدی افزود: اگر می‌خواهیم بقیه فعالیت‌ها هم پای کار آیند باید بیشتر رعایت کنیم و از عادی انگاری پرهیز شود.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بسیج نیز گفت: این طرح با توجه به این‌که مساله را از مبداء شیوع کرونا که محلات و خانه‌ها است، پیگیری و مدیریت می‌کند، اگر خوب اجرا شود، تضمین کننده اجرای بقیه طرح‌ها در راستای مدیریت و کاهش روند پیشرفت شیوع کرونا خواهد بود.

وی گفت: پیک شیوع کرونا در فصل پاییز به خوبی مدیریت شد، ولی براساس پیش بینی متخصصان پیک زمستانی در راه است که باید همچنان آماده باشیم.

پورمحمدی در خصوص نقاهتگاه‌های کرونایی استان نیز اظهار کرد: بیش از ۲۹۰۰ تخت در نقاهتگاه‌های آذربایجان شرقی وجود دارد و در حالت آماده باش نگهداری می‌شوند تا در صورت ضرورت از این تخت‌ها استفاده شود.

  • منبع خبر : ایسنا