مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛ تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای تاریخی «ایری» ورزقان
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛ تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای تاریخی «ایری» ورزقان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از تداوم مرمت و ساماندهی کاروانسرای ایری ورزقان در سال جاری خبر داد.

به گزارش نهال امید، احمد حمزه زاده گفت: کاروانسرای تاریخی ایری ورزقان از جمله بناهای مهم و با اهمیت استان بشمار می‌آید که به سبب قدمت آنکه بخش نخست متعلق به دوره تیموری و بخش بازسازی شده و عمده آن متعلق به دوره صفوی است، در فهرست آثار ملی کشور ثبت و مرمت و بازسازی آن طی سال‌های گذشته در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

او در ادامه با بیان اینکه این مرحله از مرمت و بازسازی کاروانسرای تاریخی ایری با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۴۱۵ میلیون ریال در حال انجام است، گفت: در این مرحله از مرمت کاروانسرای ایری ورزقان اقداماتی نظیر خاکبرداری و پی کنی، اجرای دیوار سنگی، کف سازی و بندکشی، اجرای طاق سنگی، اندود گچ و خاک و سفید کاری، تهیه و ساخت درب آهنی و اجرای طاق انجام گرفته است.

حمزه زاده در خاتمه با بیان اینکه این مرحله از عملیات مرمتی کاروانسرای تاریخی ایری در سال ۹۹ انجام خواهد شد، گفت: با آغاز این مرحله از عملیات مرمت بطور مستقیم برای ۱۱۵ نفر فرصت شغلی فراهم شد و درصورت تأمین اعتبار لازم عملیاتی مرمتی آتی در این کاروانسرا طی سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.

  • منبع خبر : مهر