مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خبر داد؛ تأکید وزیر کشور بر ایمن‌سازی بازار تاریخی تبریز
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی خبر داد؛ تأکید وزیر کشور بر ایمن‌سازی بازار تاریخی تبریز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: وزیر کشور بر طرح ایمن سازی بازار تاریخی و مسقف تبریز تاکید دارد و در این راستا دستگاه‌های مربوطه باید وارد عمل شوند.

به گزارش نهال امید، محمدباقر هنربر اظهار کرد: در این زمینه توصیه‌های لازم به هیات امنای بازاری تبریز و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همچنین صنوف فعال در این مکان تاریخی ابلاغ شده است تا در اسرع وقت نسبت به اجرای این طرح در زمینه‌های گوناگون اقدام شود.

وی ساماندهی سیم‌های برق موجود در بازار را یکی از مهمترین بخش‌های طرح ایمن سازی این مجموعه عظی تاریخی برشمرد و افزود: سیم های زاید بسیاری در بازار تبریز وجود دارد که باید توسط شرکت توزیع نیروی برق شهرستان تبریز و با همکاری میراث فرهنگی و هیات امنای بازار ساماندهی شود که در این راستا در نخستین گام و فاز اول طرح، سرای «ایکی قاپیلی» که دو سال قبل دچار آتش سوزی شد، مدنظر است.

وی، جابجایی ترانس برق موجود در سرای «ایکی قاپیلی» را یکی از چالش‌ها و محل اختلاف بیم شرکت برق و صاحبان صنوف بیان و اضافه کرد: متاسفانه پس از آتش سوزی این سرای، بازاریان بر انتقال محل این ترانس برق تاکید داشتند که با نظر کارشناسان امر، مقرر شد این ترانس در همان محل قبلی برای تامین برق صاحبان مغازه تعبیه و استقرار شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، بیمه کردن مغازه‌های موجود در بازار تاریخی تبریز را از دیگر رئوس طرح ایمن سازی این مکان اعلام کرد و افزود: این امر باید با نظارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و مدیریت صنعت، معدن و تجارت به انجام برسد.

وی با تاکید بر نقش مهم بیمه در مهار بسیاری از بحران‌ها و مشکلات ناشی از حوادث غیرمترقبه از قبیل آتش سوزی، یادآوری کرد: آتش سوزی دو سال قبل سرای ایکی قاپیلی اهمیت این موضوع را نشان داد، به طوری که صاحبان مغازه‌هایی که بیمه داشتند، بدون کوچک‌ترین مشکل و در اسرع وقت خسارات کامل خود را دریافت کردند، اما واحدهایی که بیمه نداشتند با انواع و اقسام مشکلات مواجه شده و هنزو هم با آن دست به گریبان هستند.

وی گفت: در این راستا پیشنهادی مبنی بر اجباری بودن بیمه واحدهای صنفی آذربایجان شرقی را پیگیر هستیم که برای قانونی شدن آن به مساعدت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نهادهای مسئول نیازمندیم.

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، هنربر اضافه کرد: در صورت قانون شدن طرح بیمه اجباری واحدهای صنفی، سازمان صمت ارایه و صدور هر گونه پروانه کسب و فعالیت را منوط به داشتن بیمه نامه خواهد کرد.

  • منبع خبر : ایسنا